BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Sony tovább aggodalmaskodik, az ügyfelek kissé dühösek

A Sony online játékhálózatának múlt hét végi részbeni újraindításával egy időben Howard Stringer, a japán cég vezérigazgatója sietett leszögezni: a hálózat teljes biztonságát és azt, hogy a hackerek már soha többé nem támadják meg a rendszert, a jövőben sem tudják száz százalékban megígérni.

Szerinte ezt manapság egyetlen vállalat sem tudja garantálni.
A japán elektronikai óriás az internet történetének legnagyobb adatlopási ügyébe keveredett azáltal, hogy egy hónapja komoly hackertámadás érte online játékhálózatát. Előbb a PlayStation Networköt (PSN), majd az Online Entertainment Networköt támadták meg, az előbbinek 77 millió, az utóbbinak 25 millió felhasználója van. A támadás nyomán ezek banki adatai és hitelkártya-információi szivároghattak ki a rendszerből. A bajt tetézte, hogy az esetet csak napokkal később fedezték fel a cégnél, és akkor értesítették a felhasználókat.

További egy hónapra volt szükség az újraindításhoz, a céget az online játékrendszerek egyhavi felfüggesztése miatt ért károkról azonban még nem nyilatkoztak az illetékesek. Elemzők szerint ez az összeg megközelítheti az egymilliárd dollárt is.

És akkor még nem beszéltünk az ügyfeleket ért károkról. Márpedig az ügyfelek igencsak dühösek, rövid időn belül már a második csoportos keresetet nyújtották be a távol-keleti technológiai óriás ellen. Legutóbb a 21 éves kanadai Natasha Maksimovic indítványozta az eljárást, amelyben ugyancsak egymilliárd dollárra tehető a kártérítés összege.

Az újraindítás óta nem telt el egy nap, és a szakértők máris jelezték: újabb lyukak támadtak a rendszerben. A cég most elébe ment a dolognak, azonnal leállította az érintett weboldalakat, köztük azt is, ahol a korábban pórul járt online játékos ügyfelek helyreállíthatták a jelszavaikat. A hackereknek elég lett volna megszerezniük a felhasználó e-mail címét és születési adatait ahhoz, hogy hozzájussanak az illető teljes regisztrációjához, beleértve fontos banki adatokat is.

Időközben napvilágra került az is, hogyan kívánja kompenzálni a társaság az előfizetőket. A Sony a Welcome Back program keretén belül két ingyenes játékkal ajándékozza meg a felhasználókat, ezeket a PlayStation Store online piactérről érhetik el. Emellett minden felhasználót megajándékoznak egy harmincnapos PlayStation Plus-eléréssel is, ahonnan exkluzív tartalmak tölthetők le, ugyancsak a PlayStation Store piactéren keresztül.

A magyar ügyfelek azonban nem kapnak semmit, mivel nálunk nem érhető el az online piactér – írja a HWSW. A kárpótlási programban így csak azok a magyarországi felhasználók vehetnek részt, akik valamelyik nyugat-európai ország, netán az USA PlayStation Store-jába is regisztráltak. Itthon egyébként nagyjából harmincezer olyan PlayStation Network-felhasználó van, aki lakóhelyként Magyarországot jelölte meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.