A Facebook, amely már maga is követett el botlásokat e téren a szolgáltatásait igénybe vevő ügyfelekkel kapcsolatban, a Burson-Marstellar PR céget bérelte fel, hogy felhívja a figyelmet arra, minként használják a Google Social Circles-t - a cég kevésbé ismert közösségi hálózati szolgáltatását. A cég több újságíróval és a személyes adatok kezelésére szakosodott szakemberrel lépett kapcsolatba anélkül, hogy felfedte volna ügyfele személyazonosságát.
A magyarázat szerint arra azért volt szükség, mert a Facebook menedzsmentje biztosan akarta tudni, hogy a felhasználók nem szeretnék, ha a portálon feltüntetett információkat megjelenítené a Google. Hozzátették: a Facebook semmilyen módon nem járult hozzá, hogy a Google Social Circles felhasználja az általuk kezelt információt. A Google nem reagált a hírre.
A Reuters felhívja a figyelmet arra , hogy ez az ügy is aláhúzza a két óriáscég között dúló, egyre intenzívebbé váló versengést. A Facebook és a Google adatkezelési gyakorlata időzített bomba lehet az internet következő időszaka számára, hiszen a digitális jelenlét elterjedésével egyre több vállalat kezel érzékeny adatokat, például bankkártya információkat.
Mint arról beszámoltunk, a Symantec a közelmúltban tette közzé felmérését, mely szerint éveken keresztül, mintegy százezer Facebookos alkalmazásból jutottak ki személyes adatok harmadik fél, elsősorban reklámozók részére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.