Fekete László, a magyar találmány kizárólagos tulajdonosa elmondta a balatonkenesei Marina Port kikötőben tartott bemutatón, hogy számításaik szerint a vitorla helyett tulajdonképpen repülőgépszárnnyal sikló hajó közepes széltartományban is olyan sebességre lehet képes, amilyet korábban csak extrém szélben tudott volna elérni. A péntektől zajló éles teszteléskor tapasztaltak alapján a vitorlás közepes szélben a 20-22 csomós (37-40 km/óra) sebességet is elérte.
"Hároméves kutatás-fejlesztés után került sor az éles vitorlázásra - nyilatkozta Fekete László gépészmérnök, vitorlázó találmányáról. - Egy másik hajón már végeztünk nyomásméréseket a vízen, teljesítmény- és erőszámításokat, s ezek alapján az látszik, hogy az Infiniti-szárny mintegy másfélszeres teljesítménynövelést garantál a hagyományos vitorlázathoz képest."
Hozzátette: a cél az volt, hogy a merev szárnyat könnyen használhatóvá tegyék, különben azt daruval kell a hajóra emelni, s tárolása is körülményes. A találmány lényege, hogy a merev szárnyat harmonikaszerűen össze lehet csukni, s bármely árbocra felszerelhető. A szárny 19 méter magas, összecsukva pedig 3 méter. A teljes szélessége 4,8 méter, súlya a karbonszálas technológiának köszönhetően csak 150 kilogramm. 14 darab szelvényből áll, ez teszi lehetővé az összecsukhatóságot és a precíz beállítást. Felületét szupererős műanyag fólia borítja.
"Soponyai Gézával már régi a kapcsolatunk, amikor hallotta, hogy ilyesmivel foglalkozom, megbízott, hogy készítsek egy ilyen szárnyat Nautic 12 Racer típusú Media Contact Avatar versenyhajójára, amivel a Kékszalag-győzelem a célja. Jelenleg a szárnyból ez az egy példány létezik, természetesen finomításokra még szükség van, de megnyugtató eredményeket produkált" - mondta el Fekete László a hajó bemutatóján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.