A kartellhivatal által tervezett intézkedések közé tartozik, hogy a piacvezető pozíciót betöltő Aral, Esso, Jet, Shell és Total konszernek a jövőben csak kivételes esetekben vásárolhatnának újabb töltőállomásokat. Ezen kívül a hivatal vizsgálja a versenykorlátozással kapcsolatos eljárás elindítását is – írja a Bild.
Mint arról beszámolunk, a kartellhivatal felmérése szerint az öt nagy ásványolajkonszern, az Aral/BP (piaci részesedése 23,5 százalék), a Shell (22 százalék), a Jet (10 százalék), az Esso és a Total (egyenként 7,5-7,5 százalék) uralják a piacot. A kialakult oligopol struktúra a tanulmány szerint káros a fogyasztókra nézve.
A jelentés arra a jelenségre is kitér, miszerint a benzinárak Németországban főként a szabadságok ideje előtt, húsvét előtt és hétvégeken drágulnak, adott esetben csak pár napra, sőt néhány órára. A vizsgálat szerint "az ármegállapítások" kezdeményezőiként csaknem mindig a két piacvezető jelenik meg. Ha ugyanis az első számú konszern emeli az árakat, akkor mindössze néhány órán belül a második számú konszern követi, majd csatlakozik a harmadik is, így az emelés országossá válik. Az árcsökkenések is ugyanígy gyűrűznek végig, épp csak hogy lassabban.
A hivatal most azt javasolja, hogy a jövőben kössék engedélyhez, ha egy cég több mint tizenöt töltőállomást szeretne vásárolni. A hatóság egyben a jogalkotókat is felkéri arra, hogy segítsenek a verseny helyreállításában. Ennek részeként a tervezett benzináremeléseket a bevezetés előtt huszonnégy órával ki kellene hirdetni és időtartamot határoznának meg arra is, minimum meddig maradjanak érvényben az emelések.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.