A BrandZ adatai szerint két különböző tendencia érvényesülése alakította a ruházati szektort a tavalyi évben: egyrészt az olcsóbb, de még minőséginek számító brandek törtek előre, másrészt szintén javítottak pozíciójukon a prémium gyártók, ahogy a válságból kilábaló vásárlók ismét éltek a pénzköltségi szenvedélyüknek.
A helyzetnek elsősorban a középre pozícionált márkák itták meg a levét, hiszen sem kedvező árral, sem magas minőséggel nem tudták megtartani a vásárlóikat.
2. H&M
3. Zara
4. Ralph Lauren
5. Esprit
6. Adidas
7. Uniqlo
8. Next
9. Hugo Boss
10. MetersBonweA válság miatt ráadásul csökkent a családok költségvetése és ezáltal a fiatalok is kevesebb pénzből gazdálkodtak, így jóval kisebb teret nyertek a ranglistán a fiatalok kedvenc brandjei. Újdonság, hogy most először egy kínai cég, a MetersBonwe is bekerült a top tízbe, igaz, elsősorban a hazai vásárlóerőnek köszönhetően.
A japán Uniqlo pedig egyszerű, de hatásos reklámjainak köszönheti, hogy bekerült a legjobb tízbe. Figyelemre méltó a Hugo Boss teljesítménye: a német luxusmárka erős kínai és amerikai értékesítéssel és 82 százalékos profitnövekedéssel küzdött fel magát a kilencedik helyre. A top tizes listára felkerült és adatot szolgáltató cégek közül a legnagyobbat, 29 százalékot az Esprit bukta, míg a legjelentősebb erősödést, 18 százalékot a Ralph Lauren tudhatja magáénak.
2. H&M
3. Zara
4. Ralph Lauren
5. Esprit
6. Adidas
7. Uniqlo
8. Next
9. Hugo Boss
10. MetersBonwe -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.