Az ÖBB költségei csökkentésén, a MÁV-val kötendő ésszerű, hosszú távú együttműködésen keresztül, a MÁV szolgáltatásainak igénybe vételével kívánja magyarországi pozícióit erősíteni. Ugyanakkor - bár a már látszanak az eddig meghozott ésszerűsítési intézkedések hatásai - a magyarországi leányvállalat (RCH) számai nagyon rosszak, amiben jelentős szerepe van a nehéz gazdasági környezetnek, azaz a válságnak is.
Az RCH a hazai vasúti áruszállítási piac mintegy 80 százalékát ellenőrzi, ezt megtartani, illetve növelni szeretné. Az idén az ÖBB csoport még vesztséges marad, így az RCH is, leghamarabb 2012-ben várható nyereség. Ám, ha három éven belül sem érhető el érdemi javulás, az ÖBB-nek át kell gondolnia itteni stratégiáját.
Az ÖBB vezetése csütörtök délután a MÁV vezetésével és a kormány tagjaival tárgyal. További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.