A MÁV lapunknak is eljuttatott közleménye szerint a vállalatnál lapvető cél a kedvező biztonsági statisztika fenntartása, ezért is fontos a MÁV Zrt. számára, hogy az eset mielőbbi tisztázásával mód nyíljon a tapasztalatok levonására, egyúttal a felelősség megállapítására.
A társaság szerint a következő eset történt a Magyar Nemzet által említett vasútvonalon: „a 80a vonalon két állomás, Aszód és Tura között meghibásodott a biztosítóberendezés, amelynek helyreállítását a szakemberek azonnal megkezdték. A biztosító berendezés meghibásodásakor alkalmazandó biztonsági előírások betartásával, fokozott figyelemmel kell a vonatközlekedést megszervezni és lebonyolítani. Ezzel összhangban, az említett esetben úgynevezett „állomástávolságú közlekedés” került bevezetésre, mivel a két állomás között a jelzőberendezés nem működött. A kapcsolódó biztonsági előírások betartásával hibás biztosítóberendezés mellett sem fordulhat elő baleset” – írja a vasúttársaság
A MÁV úgy tudja, május 16-án este 18 óra 20 perckor feltehetően emberi és műszaki hibák együttesen vezettek oda, hogy Tura állomásról a sebesvonat helytelen vágányra „haladt ki”. Ennek következtében az Aszód és Tura állomások között a vonat közlekedésére kijelölt vágányon haladó InterCity egy másik vonattal szemben közlekedett.
Az azonnal megkezdett, a MÁV biztonsági szakemberei által vezetett helyszíni vizsgálatok során már megállapításra került, hogy a sebesvonatot a váltók a vonat kihaladásakor nem a megfelelő vágányra vezették. A forgalomirányító kolléga tévedését érzékelve (hogy a vonat a másik vágányra „járt ki”) felelősen és gyorsan járt el: azonnal értesítette a fő üzemirányítót, és így intézkedni lehetett a vonatok megállításáról. Ezzel sikerült megelőzni balesetet. A két vonat mintegy 1630 méterre állt meg egymástól.
A Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) bevonásával vizsgálat indult az esemény körülményeinek tisztázására, és a felelősség megállapítására. Ezt követően történhet felelősségre vonás.
A társaság az esettel kapcsolatban megjegyzi azt is, hogy a MÁV hálózatán a több évtizedes berendezések mellett a legkorszerűbb elektronikus számítógépes biztosítóberendezések működnek - több okból is elromolhat. Legtöbb esetben kábellopás, rongálás, külső behatások vezetnek ehhez, de előfordulhat az időjárással, vagy más egyéb okokkal összefüggő zárlat, áramellátási zavar következtében is. Amikor valamelyik berendezés meghibásodik, azt a szakemberek a lehető legrövidebb időn belül (ami általában néhány óra, de mindenképpen egy napon belül megtörténik) helyreállítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.