Ez olyannyira felkeltette a vásárlók érdeklődését, hogy a Volkswagen konszern közleményben volt kénytelen bizonygatni: a magánimport annyira költséges, hogy nem éri meg áthozatni a kocsit az óceánon.
A Tenessee állambeli VW gyárban 140 lóerős dízelmotorral készülő Passatok, átszámítva csupán 18 459 euróba (25 995 dollár) kerülnek az amerikaiaknak. Az ennek megfelelő Passat 2.0 TDI Comfortline viszont 30 100 eurós címkével kerül a német szalonokba Zwickauból.
Azonban – mutat rá a VW AG – az amerikai gyártmányt 600 dollárért viszik a kikötőbe, a hajó 950 dollárért hozza át, és a szállítási biztosítás is 669 dollárra rúg. Ráadásul az európai importvám 4122 euró, a házhoz szállítás költsége pedig 800 euró.
Noha a Passat a világ legszigorúbb környezetvédelmi előírásainak megfelelően készül Amerikában, a magánimportőrnek Németországban 1200 euróért be kell méretni a kipufogógáz károsanyag tartalmát. Az eltérő szabványú fényszóró és indexlámpacsere kijön 2900-ból is de a TÜV 3 ezer eurót kér az egyedi forgalombahelyezési engedély feltételeként szabott műszaki vizsgálatért. Ki van ez találva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.