Az amerikai piackutató kimutatása szerint az idei első három hónapban eladott mobiltelefonoknak már a 23,6 százaléka volt okostelefon. Ez a termékkategória egy év alatt 85 százalékot nőtt. Egy másik amerikai piackutató szerint az okostelefon-eladások 2015-ben már meghaladják a 800 millió darabot.
A Park Associates elemzői azt állítják, hogy addigra már több mint kétmilliárdan lesznek a világon, akik elmondhatják, hogy telefonjuk a mobilt számítógépes funkciókkal felvértező termékcsoportból került ki. Az okostelefon kategória legjobban növekvő márkái – a HTC, a Samsung és az Apple – élenjárnak az ezekre az eszközökre épülő technológiai innovációban is.
A teljes mobiltelefon-piacon a második negyedévben még az elsőnél is nagyobb bővülésre számít a Gartner, miután a gyártók egy része az év elején jelezte, hogy néhány slágermodell szállítását csak a mostani április–júniusi időszakra időzíti, ami késleltethette egyes vásárlói körök aktuális telefoncseréjét. Összességében a Japánt ért természeti katasztrófa, a földrengés és az azt követő cunami a vártnál kisebb hatással volt a mobilgyártásra. A késztermékekből öt-hét hetes, az alkatrészekből négyhetes készletek állnak rendelkezésre.
Ami az egyes márkákat illeti, a Nokia további 5,5 százalékkal tornászta le piaci részesedését, amely 1997 óta a legalacsonyabb, 25,1 százalék. Mindez annak ellenére következett be, hogy a piacvezető finn cég most minél gyorsabban és olcsóbban igyekszik megszabadulni Symbian operációs rendszerű készülékeitől, mielőtt áttérne a Windows Phone 7-tel (WP7) ellátott eszközökre. Ennek ellenére helycsere történt a mobiloperációs rendszerek szerinti toplistán, ahol a Symbiant az idei első negyedben már letaszította a trónról az Android.
Utóbbi operációs rendszert, hasonlóan a WP7-hez, több hardvergyártó is használja. A Nokiával ellentétben legerősebb kihívója, a Samsung a legjobb negyedévét zárhatta. A dél-koreai cég jelentette be a legtöbb új modellt a három hónap alatt, köztük is a Galaxy sorozat legújabb típusait. Éves összevetésben az Apple is meg tudta kétszerezni iPhone-eladásait, ez figyelemre méltó, hiszen az alma logójú okostelefonok a magasabb árkategóriájú készülékek közé sorolhatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.