A közönségarányt tekintve 30,2 százalékot ért el a felnőtt nézők körében az 56. Eurovíziós Dalfesztivál, a szombat esti több mint háromórás élő közvetítés alatt a kereskedelmi csatornákat is megverte a köztévé – közölte a Nielsen.
A közszolgálati csatornán azonban szokatlan módon még ennél az értéknél is jobb eredményt hoztak a kereskedelmi célcsoportban, miután a 18-49 évesek 32,1 százaléka választotta az MTV-t. A közvetítést 1 millió 49 ezren nézték végig, az ezt megelőző félórás felvezető műsort is több mint félmillióan választották, és hasonlóan jó eredményt produkált a keddi elődöntő is, amelynek átlagnézettsége megközelítette a 800 ezer főt.
A szombati döntőbe már közel 3 millió néző kapcsolódott be legalább egy percre, ezt azt jelenti, hogy minden harmadik magyar találkozott az Eurovíziós Dalfesztivállal ezen az estén. Természetesen a nézői csúcsot Wolf Kati fellépésekor regisztrálhatta az m1: ekkor 1 millió 600 ezren nézték az adást, a kereskedelmi célcsoportban közel 38 százalékos közönségaránnyal, ez utóbbi érték az eredményhirdetés perceiben az 50 százalékot is elérte – írja a Nielsen.
A jó eredményben jelentős szerepe lehetett a magyarországi közszolgálati és kereskedelmi műsorszolgáltatók médiatörténeti összefogásának: a közmédiarendszer támogatásán kívül az Eurovíziós Dalfesztivál mellett buzdított a Wolf Katit felfedező RTL Klub is.
A Csillag Születik még magasan első helyen állt, majd annak végével az Eurovíziós Dalfesztivál megelőzte az RTL Klubot. A 18 év feletti közönségnél az Alekosz Menyasszonyt Keres című műsor rövidebb időszakokra, de meg tudta előzni az MTV-t.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.