A főbb piacok közül egyedül Spanyolországban volt visszaesés (13,3 százalékos), míg például Franciaországban harmadával, Németországban pedig még ennél is nagyobb mértékben bővültek az eladások. Az első öt hónapban összesen több mint 835 ezer új tehergépjármű talált gazdára, durván hatodával több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Ebben a megközelítésben is Spanyolország a kivétel, hiszen ott elmaradtak az előző évitől az eladások (–7,4). Ám a többi meghatározó piacon mindenhol növekedést regisztráltak.
A vizsgált időszakban Magyarországon is dinamikus volt a fejlődés, egy év alatt közel 50 százalékkal bővült az eladott új tehergépkocsik száma. A gyors városi árufuvarozásra alkalmas furgonokból májusban csaknem 150 ezret adtak el az európai országokban, bő ötödével többet, mint tavaly az ötödik hónapban. Jól látszik, hogy nem csak egy rövid fellángolásról van szó, hiszen január és május között a 700 ezret közelítette az értékesítések száma, ez 11,3 százalékkal fejeli meg a tavalyi adatot.
A beruházások és a külkereskedelem immár hónapok óta érzékelhető élénkülése a 16 tonnásnál nagyobb nehézgépjárművek eladási mutatóin is lendített, ezekből májusig százezret adtak el, 62 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.