BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól fogy a fekete a Starbucks-klónnál

A Costa külföldi üzletek forgalmának és az új kávézók nyitásának köszönheti eredményét a brit Whitbread vendéglátóipari csoport. A Costa forgalma az elmúlt három hónapban 22,5 százalékkal bővült, amely a csoport forgalmának növekedését 9,2 százalékra nyomta.

A Whitbread Premier Inns szállodalánca se teljesített rosszul: londoni forgalma 8 százalékkal haladta meg az előző év ugyanazon időszakában regisztrált adatokat. Az éttermi láncok azonban visszaesést szenvedtek el, a menedzsment szerint ugyanis egyre kevesebben járnak étterembe. Az eladások 1,4 százalékkal voltak kevesebbek a tavalyinál. A vállalat eredménye egyébként az elemzők által vártnak megfelelően alakult.

A menedzsment szerint az elmúlt három hónap forgalmát a húsvéti ünnepi szezon és a királyi esküvő által generált turisztikai forgalom is nagyban segítette.

Az említett időszakban a csoport 73 Costa kávézót nyitott világszerte, franchise rendszerben. Az új üzletek forgalmát leszámítva éves viszonylatban 4 százalékos volt a Costa árbevételének növekedése.

Magyarországon összesen három Costa Coffee kávéház üzemel, amelyek a Lapker Zrt. kizárólagos franchise tulajdonában állnak. A világ legnagyobb üzlete is a magyar fővárosban van: ez a 300 négyzetméteres Eiffel téri Costa.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.