A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteki közleménye szerint harminc napon belül kell fizetnie a tulajdonrészt átvevő Airport Hungary Tanácsadó Kft.-nek. A határidő ez esetben 2011. június 18. volt, ezért élt most az opciós joggal az állam. A részesedést pedig azért nem kívánta fenntartani, mert az MNV-nek csak szűk ellenőrzési jogai voltak, osztalékból pedig alig részesedett.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint a Budapest Airport állami tulajdonú kisebbségi részvénycsomagjának értékesítése nem a 2005-ös részvény-adásvételi megállapodás módosításával, hanem a részvényesek között szintén 2005-ben kötött és 2007-ben módosított úgynevezett részvényesi megállapodásban rögzített eladási opciós jog érvényesítésével történik.
A repülőteret üzemeltető társaság 75 százalékát még 2005-ben az akkori szocialista kormány adta el, a 75 évre szóló üzemeltetési joggal együtt. Akkor a tulajdont és a jogot a brit BAA International Ltd. szerezte meg rekordnak számító 464,5 milliárd forintért. Az egykori brit tulajdonos ferihegyi érdekeltségéért 2007-ben a Hochtief vezette konzorcium 1,309 milliárd fontot (akkori árfolyamon számítva mintegy 476 milliárd forintot) fizetett. A vételárat két részletben utalta át: az elsőt közvetlenül a tranzakció lezárását követően, a másodikat pedig az idén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.