BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy bajban a Blackberry gyártója

Lassan egy éve nem dobott piacra új okostelefont a Blackberry-gyártó Research In Motion (RIM). A kanadai gyártó a várakozásoknál rosszabb előrejelzésekről számolt be és elbocsátásokat is kilátásba helyezett. Az Apple és a Samsung lenyomnak mindenkit.

17 százalékot estek az éjszakai elektronikus kereskedésben a BlackBerry okostelefont gyártó Research In Motion (RIM) papírjai, miután a menedzsment a várakozásoknál rosszabb előrejelzésekről számolt be - 9 év óta először -, valamint lehetséges elbocsátásokat helyezett kilátásba, ami a cég nehezebb pénzügyi helyzetéről árulkodik.

Az árbevétel 4.2 és 4.8 milliárd dollár között alakulhat a második pénzügyi negyedévben, amely alulmúlja az 5.47 milliárd dolláros elemzői konszenzust. A profit 75 cent és 1.05 dollár között lehet részvényenként, szemben az 1.40 dolláros várakozásokkal.

Az utóbbi időben vesztett a piaci részesedéséből a RIM főleg az Apple iPhone és a Google Android szoftverének köszönhetően, miután a vállalat tavaly augusztus óta nem dobott piacra jelentősen új BlackBerry modellt. Bár a tendencia nagyjából megegyezik azzal, amit a Nokiánál is láttunk, egyelőre nem tudják felvenni a nagyokkal a termékfejlesztési versenyt. Ahogy a finn gyártónál, a RIM-nél is felröppentek olyan piaci pletykák, hogy a Microsoft megvásárolná a vállalatot.

A Gartner amerikai piackutató legutóbbi felmérése szerint a Nokia további 5,5 százalékkal tornászta le piaci részesedését, amely 1997 óta a legalacsonyabb, 25,1 százalék. Mindez annak ellenére következett be, hogy a piacvezető finn cég most minél gyorsabban és olcsóbban igyekszik megszabadulni Symbian operációs rendszerű készülékeitől, mielőtt áttérne a Windows Phone 7-tel (WP7) ellátott eszközökre. Ennek ellenére helycsere történt a mobiloperációs rendszerek szerinti toplistán, ahol a Symbiant az idei első negyedben már letaszította a trónról az Android.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.