A nagymértékű létszámleépítéssel is járó reorganizációt, amelyről a társaság június 24-i rendkívüli közgyűlésén döntenek, az idei második és harmadik negyedévben hajtják végre.
„A jövőben egyértelműen a print, az online és az event üzletág jelenti a cégcsoport fókuszterületeit” – mondta a reorganizációról lapunknak Balázs Csaba, az Est Media Nyrt. elnök-vezérigazgatója. A BÉT honlapján olvasható intézkedési terv a nem feltétlenül megőrzendő tevékenységek közé sorolja az EMGIndoor üzletágat – teljesen átszervezné azt, vagy ha erre nincs lehetőség, akkor az értékesítését vagy a megszüntetését irányozza elő.
Így elképzelhető, hogy az Est Media teljesen kivonul az indoor reklámpiacról, ahol egyébként gyakorlatilag monopolhelyzetben van. Ennek az üzletágnak az árbevétele az első negyedben az előző év azonos időszakához képest 67,8 százalékkal csökkent – szinte megegyezően a teljes piac visszaesésének mértékével –, ennek oka, hogy a hirdetők médiaterveiből mostanában nemritkán teljesen kimarad az indoor terület.
A reorganizáció során újraszervezik a programmagazinokat tömörítő EMGPrint és az internetes honlapokat magában foglaló EMGOnline üzletágat is. Előbbi esetében megőriznék a piacvezető ingyenes programmagazinokat (Pesti Est, Exit, országos Est Lapok) és a kapcsolódó kiadványokat, kivonulnának viszont a veszteséget termelő TimeOut Budapest magazint kiadó cégből, a D-E-G Kft.-ből. Az EMGPrint területen az eddigi franchise-szerződéses viszony helyett szorosabb együttműködést hoznak létre a vidéki Est Lapokkal. Ez a változás érinti a programmagazinok előállítását és terjesztését is, azt az Est Lapokhoz szervezik ki, valamint egységesítik a budapesti és a vidéki értékesítési részleget is. A termék előállításához szükséges személyi állományt az Est Lapok veszi át.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.