A Praktiker 1347 főt foglalkoztató hazai üzletegységeiben mintegy 4,72 millió vásárlás történt 2010-ben, ez összesen nettó 31,8 milliárd forintos forgalmat hozott a német tulajdonú barkácsláncnak Magyarországon, szemben a 2009-es nettó 35,4 milliárddal – jelentették be a cég mai sajtótájékoztatóján.
A csökkenő árbevétel hátterében a hazai keresletcsökkenés áll, amely a fogyasztók eladósodottságára vezethető vissza. A Praktiker piackutatásai szerint a vásárlók a megélhetés mellett a hiteleik törlesztésére fordítják jövedelmeik jelentős részét, így az otthonszépítésre, barkácsolásra már kevesebb összeg jut, mindeközben a barkácsáruházak számára fontos építőipari projektek is leálltak vagy elhalasztották őket. Legkeresettebb árucikkek a Praktikernél az elmúlt esztendőben a kerti bútorok, eszközök és kültéri hobbi termékek, illetve a lakásszépítés, dekoráció árucikkei voltak.
A Praktiker konszern – válaszul a gazdasági válság okozta bevételcsökkenésre – elindította a Praktiker 2013 projektet, amely a magyarországi leányvállalatot is érinti. Ennek keretében a Praktiker újragondolja stratégiáját, racionalizálja belső működését. A cég 2013-ban számít fordulatra saját eredményeit tekintve. A barkácslánc az első áras termékekkel és a jó ár-érték arányú, magas minőségű árucikkekkel kívánja megszólítani a vásárlókat, azonban reagálva a piac nyomására, számos alapterméke árát tartósan alacsony áron tartja.
A sajtótájékoztatón közölték: jelenleg nincs napirenden további expanzió a Praktikernél, mivel az ország területét a vállalat lefedi áruházakkal, illetve a cég nem rendelkezik megfelelő ajánlattal új helyszíneket illetően, pedig a felmérések szerint a vevők számára majdnem a legfontosabb szempont a vásárlásnál a helyszín közelsége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.