A a B&P Braun & Partners által végzett Reputation Rating egészséggazdaság szektort vizsgáló kutatásának fókuszában tíz cég, köztük gyógyszeripari vállalatok és az egészséges életmódhoz kapcsolódó termékportfolióval is rendelkező élelmiszeripari vállalatok álltak. Az eredmények nyomán született reputációs rangsor azt mutatja, hogy nincs lényegi eltérés sem a hagyományos és alternatív, sem a gyógyszeripari és élelmiszeripari cégek megítélése között. A legjobb eredményt a Béres Gyógyszergyár Zrt. érte el, az iparági második helyezett a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. lett. A harmadik helyen az egészségtudatos termékportfolióval is rendelkező élelmiszeripari vállalat, a Nestlé Hungária Kft. végzett.
A Reputation Rating kutatás érintettek és iparági szakértők bevonásával vizsgálta az egészséggazdaság szektor vállalatainak megítélését. A felmérés célja, hogy pontos kép alakuljon ki a hazánkban működő legjelentősebb vállalatok reputációjáról, azaz az érintettjeik által róluk alkotott képről. A Reputation Rating szempontrendszerét a nemzetközi szakirodalom és a mai magyar gazdasági, kulturális környezet alapján megfogalmazott öt dimenzió alkotja: leadership, vállalati polgárság, hitelesség, elismertség, érzelmi közelség. Véleményük szerint a vállalat irányításával, illetve jövőre vonatkozó stratégiájával foglalkozó "leadership dimenzió" terén voltak legjobbak a kiválasztott cégek. Ettől jelentős mértékben, közel egy ponttal elmaradt a "vállalati polgárság" terén nyújtott teljesítményük megítélése.
A magas átlagpontszám azonban a korrekt magatartás, illetve a társadalmi felelősségvállalási programok elismertségét mutatja. Ehhez a területhez kapcsolódva kiemelték, hogy a gyógyszerek mint veszélyes hulladékok kezelése, visszagyűjtése és megsemmisítése kapcsán nagy felelősség hárul a szektor vállalataira.
Szinte ugyanolyan átlagpontszámot kaptak a vizsgált vállalatok az "elismertség dimenzióban". Az érintettek elismert vállalatoknak tartják az iparág szereplőit, ugyanakkor több olyan területre is ráirányították a figyelmet, ahol nagyobb aktivitást várnának el a cégektől. Ilyen az egészség, az egészségtudatos életmódra való nevelés. Az egészség megőrzésének fontosságára már gyermekkorban kell felhívni a figyelmet, az oktatás segítségével pedig életformává kellene tenni.
Ettől némileg elmaradt az egészséggazdaság vállalatainak megítélése a "hitelesség dimenzióban", az iparági szakértők szerint a hiteles és átlátható működés terén érdemes lenne fejlődniük. Leggyengébben az "érzelmi közelség" esetében szerepeltek a vizsgált cégek. Az érintettek elsősorban a felelős tájékoztatást hiányolták, hiszen egyre nagyobb számban vannak jelen vény nélkül kapható gyógyszerek, gyógyhatású készítmények a piacon, amelyek között nehezen igazodnak el a fogyasztók. A vállalatok a betegségmegelőzéshez kapcsolódó edukáció segítségével is támogathatnák őket a választásban.
Reputációs dimenzió átlagos pontszáma (maximum: 10 pont)
Leadership 6,99 pont
Vállalati polgárság 6,02 pont
Elismertség 5,98 pont
Hitelesség 5,33 pont
Érzelmi közelség 4,99 pont
Az egészséggazdaság szektor eredményei
Helyezés Egészséggazdaság Pont
1. Béres Gyógyszergyár Zrt. 35,51
2. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. 32,96
3. Nestlé Hungária Kft. 29,23
4. Herbária Gyógynövényfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt. 29,20
5. sanofi-aventis/Chinoin 27,76
6. TEVA Magyarország Gyógyszerforgalmazó Zrt. 27,74
7. EGIS Gyógyszergyár Nyrt. 27,68
8. Danon Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. 25,16
9. Novartis Hungária Egészségügyi Kft. 25,06
10. GlaxoSmithKline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft. 24,32
Átlag 28,46
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.