A megvalósítás 2011 második és harmadik negyedévében történik. A csoport Event üzletága nélküli részének már ez év második felében üzemi eredményt kell elérnie. A terv szerint meg kell őrizni az EMGEvent üzletágat, idetartozik a folyamatosan nyereséges fesztiválrendező Sziget Kft. is.
Újra kell szervezni a programmagazinokat kiadó EMGPrint és az online médiaportfólióval rendelkező EMGOnline üzletágat. Nem cél viszont a rádiós piacon aktív EMGBroadcast – mert a rádiós piacról a társaság már kivonult a NeoFM-et üzemeltető FM1 Zrt. és a Radiocafé Kft. eladásával –, és nem feltétlenül szükséges a reklámokkal foglalkozó EMGIndoor üzletág sem.
Mindez jelentős létszámleépítéssel jár. Az 51 százalékban ellenőrzött Sziget Kft. további hányadának megvásárlásáról 2012 tavaszáig dönt az Est Media, amely a meglévő részre mintegy 2,7 milliárd forintot költött, a további 24 százalék pedig még 2,3 milliárdjába kerülne.
Az Est Media részvényei a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában forognak. A kereskedés június 21–28-ig szünetel a névérték 100 forintról 1000-re emelése és az ezzel összefüggő részvénycsere miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.