A kvóták, akárcsak a nagy gyárak, légitársaságok, erőművek kvótái, az erre szakosodott európai szén-dioxid-aukciós rendszerben, az ETS-ben lesznek értékesíthetőek. Brüsszel várakozásai szerint a tervezet bevezetése révén sikerül elérni, hogy az Unióban közlekedő gépjárművek átlagos széndioxid-kibocsátása 130 g/km alatt maradjon 2015-ig. Ez a 2007-es kibocsátási szint mintegy egyötöde. Az új, zöld technológiákkal egyébként nem lehetetlen akár 7g/km-es szintig leszorítani az emissziót.
Az "ökofejlesztés" olyan technológiát takar az Európai Bizottság szerint, amely korábban nem létezett a piacon, jelentősen csökkenti a levegőbe kerülő széndioxid mennyiségét és a korábbi kibocsátási számítások során nem vették figyelembe. A listára csak olyan technológiák kerülhetnek, melyek a meghajtás vagy a kötelező felszerelések energiafelhasználásának területén hoznak újítást, így például egy energiatakarékos hifi-rendszer nem minősül "ökofejlesztésnek".
A szabályokat fokozatosan vezetnék be. 2012-ben az újonnan gyártott autók 65 százalékának kell megfelelnie a kibocsátási elvásárásoknak, mely 2013-ban 75, 2014-ben 80, 2015-ben pedig 100 százalékra emelkedne. 2012 után minden gyártó büntetést kap, amelynél az gyártott autók összessége nem felel meg az elvárt átlagnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.