Élelmiszer-vásárlásnál a magyar fogyasztók csaknem felének döntését elsősorban az befolyásolja, hogy egy termék árának és értékének viszonyát mennyire tartja kedvezőnek – állapította meg a Nielsen globális, 55 országban végzett felmérésében. Ezt a tényezőt nálunk a megkérdezettek 47 százaléka említette, az uniós átlag 39.
A második leggyakrabban említett befolyásoló tényező maga a fogyasztói ár (ezt 100 magyar megkérdezettből 43 tartja fontosnak a vásárlási döntésénél). Az említések sorrendjében a harmadik helyen szerepel, hogy valaki ismeri a terméket vagy már használta is. A vásárlók bő negyedénél számít ez a tényező Magyarországon. Csak ezek után következik a mérlegelési listán, hogy ki mennyire bízik az adott márkában, vagy hogy mekkora az elérhető árengedmény.
A Nielsen figyelemre méltó különbségekre hívja fel a figyelmet a hazai és az európai élelmiszer-vásárlási döntési preferenciák között. A vizsgált 28 európai ország átlaga több ponton jócskán eltér a magyar adattól. Európában első helyre került a fogyasztói ár, ennek befolyásoló hatását 41 százalék említette. S csak ezután következik a nálunk első helyen szereplő kedvező ár-érték arány. Európában harmadikként említik, hogy egy árucikk kapható az üzletben, ahol a válaszadó rendszeresen vásárol, s negyedikként a márka iránti bizalmat. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.