Amikor 2014-ben, ha minden jól alakul, első útjára indul a 4-es metró, a budapesti közlekedésben némileg szokatlan módon a vonalán csakis új, nyugat-európai mérce szerint is minőségi szerelvények járhatnak. Sőt, a tervek szerint akkorra a 2-es vonalon is az Alstom modern Metropolis kocsijain lehet utazni. A modernizációs kísérletek a főváros közlekedésében már a szerdán aláírt Alstom-szerződés előtt is tartottak: új buszokat tesztelnek, használt buszokat és trolikat vásárolnak – ahhoz azonban, hogy ne legyenek veszélyesen magas átlagéletkorúak a járművek, még így is mélyen kellene a főváros kasszájába nyúlni.
Az Alstommal aláírt szerződés nemcsak a 2-es és a 4-es metró szerelvényeit fiatalítja meg, hanem a 3-as vonalon is valamennyi javulást hoz. Persze minden relatív: ott az jelent előrelépést, hogy a Metropolisokkal a 2-es metróról kiváltott, átlagosan 26 éves korú kocsik átkerülnek a még öregebbek helyére. A 3-as vonalon a szerelvények átlagkora 37 év volt, mielőtt májusban Tarlós István főpolgármester utasítására a legöregebbeket kivonták a forgalomból. Ennél egyedül a HÉV-en rosszabb a helyzet, ott van olyan kocsi, amelyet 1966-ban gyártottak.
Ami a buszokat illeti, az ideális kor a tíz év alatti, ilyen azonban mintegy 3-400 van most a BKV-nál, s kétszer ennyi újat kellene beszerezni. Ezeket a számokat Várszegi Gyula, a társaság igazgatósági elnöke sorolta egy háttérbeszélgetésen, ahol azt is hozzátette: mivel ennyit egyszerre nem tudnak megvásárolni, felmerülhet, hogy a buszok üzemeltetését hosszabb időre, akár tíz évre is koncesszióba adják.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.