BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éledezik a padlóra került kamionpiac

Minden korábbinál több kamion kelhet el Magyarországon ebben az évben, a nemzetközi fuvarozás élénkülése ugyanis felpörgette a nyergesvontatók piacát.

A múlt hónapban húsz, az első fél évben 43 százalékkal bővült az európai haszonjárművek piaca. Az EU- és EFTA-országokban a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókból összesen 164 ezer kelt el június végéig az elmúlt év azonos időszakában értékesített 114 600 után.

Szépek ezek a növekedési adatok, de ne felejtsük el, hogy a pincéből indult a piac – mondta Orbók András, az MAN-képviselet kiemelt vevőkapcsolati vezetője, hozzáfűzve, hogy a válság miatt 2009-ben minden gyártó visszafogta a termelést, hiszen az első nyolc hónapban 38 százalékkal szűkült az európai haszonjármű piac 2008 azonos időszakához képest. A 3,5 tonna össztömeg feletti járművekből például 2009 augusztusában éppen feleannyi fogyott, mint egy évvel korábban, a kamioneladások pedig 57 százalékkal csökkentek abban a hónapban.

Most mondhatni konszolidálódott a piac. A következő nagy keresletélénkülést két év múlva várja a szakember, mivel 2014. január 1-jétől már csak Euro 6-os környezetvédelmi osztályú kamionok kaphatnak rendszámot. Körülbelül akkora forgalomugrás várható emiatt, amilyet a szakma a csak nehezen manipulálható elektronikus tachográf 2006. májusi bevezetése előtt tapasztalt.

Ami a magyar kamionpiacot illeti, a legtöbbet értékesítő Volvo a flottamegrendeléseknek, ezen belül főleg a Waberer-csoportnak köszönheti első féléves jó eredményét. De nem panaszkodhat az MAN sem. Amint Orbók András elmondta, ebben az évben 300 járművet szállítanak a Waberer’s számára, ezekkel 800-ra emelkedik a 2300 saját járműszerelvénnyel rendelkező fuvarozóvállalat MAN-járműállománya. A legnagyobb magyar fuvarozóvállalat ugyanis három különböző márkától vásárol.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.