A múlt hónapban húsz, az első fél évben 43 százalékkal bővült az európai haszonjárművek piaca. Az EU- és EFTA-országokban a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókból összesen 164 ezer kelt el június végéig az elmúlt év azonos időszakában értékesített 114 600 után.
Szépek ezek a növekedési adatok, de ne felejtsük el, hogy a pincéből indult a piac – mondta Orbók András, az MAN-képviselet kiemelt vevőkapcsolati vezetője, hozzáfűzve, hogy a válság miatt 2009-ben minden gyártó visszafogta a termelést, hiszen az első nyolc hónapban 38 százalékkal szűkült az európai haszonjármű piac 2008 azonos időszakához képest. A 3,5 tonna össztömeg feletti járművekből például 2009 augusztusában éppen feleannyi fogyott, mint egy évvel korábban, a kamioneladások pedig 57 százalékkal csökkentek abban a hónapban.
Most mondhatni konszolidálódott a piac. A következő nagy keresletélénkülést két év múlva várja a szakember, mivel 2014. január 1-jétől már csak Euro 6-os környezetvédelmi osztályú kamionok kaphatnak rendszámot. Körülbelül akkora forgalomugrás várható emiatt, amilyet a szakma a csak nehezen manipulálható elektronikus tachográf 2006. májusi bevezetése előtt tapasztalt.
Ami a magyar kamionpiacot illeti, a legtöbbet értékesítő Volvo a flottamegrendeléseknek, ezen belül főleg a Waberer-csoportnak köszönheti első féléves jó eredményét. De nem panaszkodhat az MAN sem. Amint Orbók András elmondta, ebben az évben 300 járművet szállítanak a Waberer’s számára, ezekkel 800-ra emelkedik a 2300 saját járműszerelvénnyel rendelkező fuvarozóvállalat MAN-járműállománya. A legnagyobb magyar fuvarozóvállalat ugyanis három különböző márkától vásárol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.