Négy százalékkal emelkedett értékben az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása a legutóbbi hat hónapban a tavalyi hasonló időszakhoz képest a Nielsen piackutató vállalat által mért kilencven termékcsoportot nézve. Együttes forgalmuk így 2010. december–2011. májusban meghaladta a 640 milliárd forintot – derül ki a piackutató friss felméréséből. „A mennyiséget tekintve stabil volt a bolti eladás nagysága féléves összehasonlításban. Ezen belül átlag felett nőtt az élelmiszerüzletek forgalma például sajt, gyümölcsjoghurt, tejföl, étolaj és vaj eladásából” – tájékoztatott Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályának a vezetője. A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb boltoknál is, ezáltal utóbbiak piaci részesedése stabil maradt. „A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19 600 általános élelmiszerüzletből 11 100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6400 tartozik az 51–200 négyzetméteres szegmensbe” – mondta a szakértő. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.