Apple Store embléma az ajtó felett, szabványos kék pólóban dolgozó alkalmazottak, iPad2 reklám – a Kunming városában található Apple Store pontosan úgy fest, mint amerikai megfelelői, csakhogy ez hamisítvány.
Az AP beszámolója szerint egy amerikai pár három Apple Store-nak látszó üzletet is talált a Junnan tartományban található városban, amelyek közül egyik sem szerepel az amerikai óriáscég hivatalos kereskedői listáján. Valójában az Apple összesen négy saját üzletet üzemeltet Kínában – kettőt Pekingben és kettőt Sanghajban, emellett több kínai cég kapott viszonteladói engedélyt.
Alaposabb megfigyelés után feltűnik, hogy valami nem stimmel, mivel a falak festése nem megfelelő, a lépcsők rossz minőségűek és az Apple soha nem teszi ki az Apple Store feliratot az üzletei bejárata elé, csak a jól ismert alma szimbólummal jelzi azokat. A hírügynökségnek nyilatkozó helyiek szerint még az alkalmazottak egy része is úgy gondolja, hogy az Apple-nek dolgozók, a kínai vásárlók többségének pedig végleg fogalma sincs arról, hogy hamisított üzletbe tévedt. A boltokban egyébként akár valódi Apple termékeket is árulhatnak, de ezeket nem legális úton importálták.
A telekommunikációs piackutatással foglalkozó BDA China elnöke, Ted Dean nem lepődött meg az üzlethamisításon, ismerve a hamisítványok elterjedtségét. A márkás termékeket forgalmazó cégek számára eleve gondot jelent a disztribúciós hálózat kiépítése a kisebb városokban, ami viszont jó lehetőséget kínál a hamisítóknak – tette hozzá Dean aki elmondása szerint már olyan, ál-Apple termékkel is találkozott Kínában, amelyen szerepelt egy alma logó, de a kiharapott falat nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.