A szokásos nyári leállás után a jövő héttől termel újra a rácalmási Hankook-gyár, amely a nemrégiben befejezett gyárbővítés eredményeként augusztusban mindkét üzemegységében 17-17 ezer gumiabroncsot készít naponta. A már 165 ezer négyzetméteren termelő, összesen 550 millió euróba került gyár minden év július utolsó hetében leáll, hogy elvégezhessék a karbantartást, esetleges kisebb javításokat, átalakításokat, a gépek, berendezések ellenőrzését.
A dél-koreai márka egyetlen európai gyárának is köszönhető, hogy a Hankook eladásai a második negyedévben Oroszországban 96, Európában 50 százalékkal bővültek. Emellett Észak-Amerikában és az ázsiai csendes-óceáni térségben is jelentős, 36, illetve 44 százalékos volt a forgalombővülés a tavalyi év azonos időszakához képest.
A 2007-ben még csupán 73 millió darab abroncs kibocsátására képes Hankook az idei 93 milliót követően 2014-re el kívánja érni az évi 100 millió darabos kapacitást. A 353 millió dollár értékű új, indonéziai beruházás során 60 hektáros területen négy üzem épül, ahol kezdetben évente körülbelül 6 millió gumiabroncs készülhet. A vállalat 2014-ig 1400 alkalmazottat vesz föl, majd négy év alatt megkétszerezi a létszámot.
De más márkák is hatalmas beruházásokba kezdtek. Az orosz autógyártás fellegvárának számító nyugat-oroszországi Kalugában létesít abroncsgyárat a Continental. A 320 millió euróba kerülő, 400 embernek munkát adó üzem várhatóan 2013-ban kezdi meg működését, és évente négymillió abroncsot fog gyártani. Kaluga az utóbbi években az egyik legjelentősebb orosz autóipari központok lett, ahol egyebek mellett a Volkswagen, a Peugeot Citroën, a Mitsubishi, a Volvo Trucks és a Magna International autóipari beszállító üzemeltet gyárakat. Tavaly a térségben 115 ezer járművet állítottak elő.
A Pirelli Tyre a tervek szerint novemberre ellenőrző részesedést szerez a korábbi Amtel Tire-gyárban, Kirovban. Az olasz cég 285 millió dollárt szán arra, hogy 2014-ig a gyár jelenlegi mintegy 430 millió dolláros éves árbevételét modernizálás és kapacitásbővítés révén három év múlva 715 millió dollárra tornássza föl.
A japán Bridgestone 135 millió dollárt különített el arra, hogy a mai 22 500-ról 30 ezer abroncsra növelje dél-karolinai gyára napi kapacitását. Így az 1130 fős gyárban 120 új munkahely jön létre. A Toyo pedig 21,5 millió dollárért megvásárolta a kínai Shandong Silverstone Luhe Rubber & Tyre gyár 75 százalékát. A kínai vásárlók és gyártók egyaránt kívánatosak a világ legnagyobb abroncsgyártói számára, bár az Egyesült Államokban évek óta dömpingváddal illetik a kínai termékeket.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.