BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lendületben az abroncsgyárak

A közúti járműipar termelése világszerte nő, így egyre nagyobb az abroncsgyártók rendelésállománya.

A szokásos nyári leállás után a jövő héttől termel újra a rácalmási Hankook-gyár, amely a nemrégiben befejezett gyárbővítés eredményeként augusztusban mindkét üzemegységében 17-17 ezer gumiabroncsot készít naponta. A már 165 ezer négyzetméteren termelő, összesen 550 millió euróba került gyár minden év július utolsó hetében leáll, hogy elvégezhessék a karbantartást, esetleges kisebb javításokat, átalakításokat, a gépek, berendezések ellenőrzését.

A dél-koreai márka egyetlen európai gyárának is köszönhető, hogy a Hankook eladásai a második negyedévben Oroszországban 96, Európában 50 százalékkal bővültek. Emellett Észak-Amerikában és az ázsiai csendes-óceáni térségben is jelentős, 36, illetve 44 százalékos volt a forgalombővülés a tavalyi év azonos időszakához képest.

A 2007-ben még csupán 73 millió darab abroncs kibocsátására képes Hankook az idei 93 milliót követően 2014-re el kívánja érni az évi 100 millió darabos kapacitást. A 353 millió dollár értékű új, indonéziai beruházás során 60 hektáros területen négy üzem épül, ahol kezdetben évente körülbelül 6 millió gumiabroncs készülhet. A vállalat 2014-ig 1400 alkalmazottat vesz föl, majd négy év alatt megkétszerezi a létszámot.

De más márkák is hatalmas beruházásokba kezdtek. Az orosz autógyártás fellegvárának számító nyugat-oroszországi Kalugában létesít abroncsgyárat a Continental. A 320 millió euróba kerülő, 400 embernek munkát adó üzem várhatóan 2013-ban kezdi meg működését, és évente négymillió abroncsot fog gyártani. Kaluga az utóbbi években az egyik legjelentősebb orosz autóipari központok lett, ahol egyebek mellett a Volkswagen, a Peugeot Citroën, a Mitsubishi, a Volvo Trucks és a Magna International autóipari beszállító üzemeltet gyárakat. Tavaly a térségben 115 ezer járművet állítottak elő.

A Pirelli Tyre a tervek szerint novemberre ellenőrző részesedést szerez a korábbi Amtel Tire-gyárban, Kirovban. Az olasz cég 285 millió dollárt szán arra, hogy 2014-ig a gyár jelenlegi mintegy 430 millió dolláros éves árbevételét modernizálás és kapacitásbővítés révén három év múlva 715 millió dollárra tornássza föl.

A japán Bridgestone 135 millió dollárt különített el arra, hogy a mai 22 500-ról 30 ezer abroncsra növelje dél-karolinai gyára napi kapacitását. Így az 1130 fős gyárban 120 új munkahely jön létre. A Toyo pedig 21,5 millió dollárért megvásárolta a kínai Shandong Silverstone Luhe Rubber & Tyre gyár 75 százalékát. A kínai vásárlók és gyártók egyaránt kívánatosak a világ legnagyobb abroncsgyártói számára, bár az Egyesült Államokban évek óta dömpingváddal illetik a kínai termékeket.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.