A skandináv társaság számításai szerint az elmúlt másfél évben a legalapvetőbb nyersanyagok ára 40–90 százalékkal emelkedett, de lényegesen többe kerül a készülékek transzportja is. Az alapanyagok drágulási trendje azóta ugyan már megállt, de egyelőre egyáltalán nem látszik a jele annak, hogy rövid időn belül elindulna lefelé – áll az indoklásban.
A háztartási berendezések gyártásában meghatározó svéd vállalatcsoport nem az egyetlen, amely az idén ehhez az eszközhöz nyúl az amúgy egyébként folyamatosan erőteljes árnyomásban lévő nemzetközi piacon. Az áremelési gyakorlat, amely Európában kiterjed a nemzetközi fehérárumárkák többségére, a hazai piacon is megjelenik, néhány százalékos mértékben. (Az utóbbi két-három évben már volt itthon kisebb-nagyobb drágulás a fehéráruszegmensben, de az főként a hektikusan ingadozó árfolyamok számlájára volt írható.)
A mostani esetben az általunk szondázott márkák közül a Whirlpool Magyarországnál is az alapanyagokat és a szállítási költségeket említették az áremeléssel kapcsolatos indoklásban. Az LG Hungarynél közölték, hogy a régebbi modelleket nem árazzák át, az újabbak viszont már a magasabb áron kerülnek az üzletekbe. Egyedül a Samsung jelezte, hogy nem készül áremelésre, sőt, piaci megfigyelők szerint éppen az egyetlen olyan szereplője a piacnak, amely szembemegy a hazai trenddel. Ez a lépés a cég saját szempontjából érthető, hiszen a dél-koreai társaság itthon ezzel a termékportfólióval még a piacépítés kezdeti szakaszában van, a fehéráruval alig néhány éve jelent meg nálunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.