A idei évre szóló, átlagosan 10 százalékos tarifaemelés ellenére az első negyedévben a várt többletbevétel elmaradt, mert ugyanebben az időszakban az utaslétszám az előző évi azonos időszakhoz képest szintén 10 százalék körüli mértékben csökkent - mondta el Pozsonyi István vezérigazgató a MTI-nek.
A cég Szolnok helyi közlekedésére készített 2011-es üzleti tervében 270 millió forintos veszteséggel kalkulált, ennek kiegyenlítéséhez a megyei jogú város önkormányzata 130 millió forinttal tud hozzájárulni.
Miután a tarifaemelés nem hozott kedvező változást, szükségessé vált a hálózat, a vonalak és a járatok átalakítása, amelytől egy év alatt 40 millió forint megtakarítást vár a vállalat. Ezzel és az akciótervben meghatározott további intézkedésekkel a veszteség mértéke egy elfogadható szintre hozható - tette hozzá a cégvezető.
Pozsonyi István az elbocsátások kapcsán jelezte: aktív korú, alkalmazottként dolgozó autóbuszvezetőt nem küldtek el, a 15 érintett nyugdíjasként illetve szerződéses munkaviszonyban látta el munkáját.
A Jászkun Volán vezérigazgatójának véleménye szerint az összes megyei jogú városban hasonló gondokkal küszködnek a helyi tömegközlekedést biztosító társvállalatok.
A Szolnokon július 16-án életbe lépő új menetrendrendből többek között kiderül, hogy több vonalon a csúcsidőben kevesebb járat közlekedik majd, a szerény utasforgalom okán több járatot megszüntetnek, összevonnak. Nem változik viszont a szandaszőlősi városrészbe induló, és az onnan a városközpontba érkező buszok száma. Az átszervezés révén éves szinten összesen 246 ezer kilométerrel kevesebbet futnak az autóbuszok, ami 9,7 százalékos csökkenést jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.