A Rába közleményében ugyan nem nevezte meg partnerét, ám a Világgazdaság úgy értesült: a megrendelő a Volvo Trucks. A világ egyik legnagyobb tehergépjármű-gyártója nyilván nem kívánja nyilvánosságra hozni, honnan is vásárol futóműrészegységeket.
A Volvo csoport ugyanakkor nem panaszkodhat: májusban 20 258 teherkocsit szállított ki világszerte, 49 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Csupán Európában 9006 járművet vettek át a kereskedők, ez 80 százalékos emelkedést jelent, ugyanakkor míg Nyugat-Európában 64 százalékos volt a bővülés, a kelet-európai kiszállítások 209 százalékkal haladták meg a tavaly májusit.
A Rába Futómű Kft. – azáltal, hogy egy év alatt az ötödik külföldi céggel kötött komoly szerződést – sikeresen halad azon célja felé, hogy az iparág vezető szereplőivel építsen ki közvetlen, stratégiai partnerkapcsolatot. A BPW-t megelőzően, márciusban a Scaniával kötött beszállítói szerződést, amely révén az idén megkezdheti a futóműalkatrészek szállítását a svéd teherautó-márka számára.
Még előbb, decemberben hosszabbította meg újabb öt évvel a már 27 éve meglévő kooperációját az amerikai Marmon Herringtonnal. Az új megállapodás kitér a speciális teher-, a katonai és nem közúti (off-road) járművek futóműveiből álló közös termékpaletta fejlesztésére, bővítésére is. A GAZ csoporthoz tartozó nehézteherautó-gyárral, az Urallal kötött megállapodás révén pedig már az év végén megkezdték a különleges futóművek szállítását az orosz társaság legújabb, összkerék-meghajtású tehergépjárműveihez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.