BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra bővül a Decathlon-lánc

Törökül beszélő informatikust keres a sportkereskedelmi hálózat

Fél év alatt feladta a Decathlon tulajdonosa, hogy Koodza néven sportdiszkontláncot hozzon létre Magyarországon.

A Decathlon viszont újrakezdi a hálózatbővítést.

Miután az idén már nyereségesen működik a hálózat, a francia anyacég engedélyezte az sportáruházlánc bővítését, így az év végén Debrecenben nyílik a 13. Decathlon áruház – tájékoztatta a Világgazdaságot Pósfai Gábor ügyvezető igazgató, hozzátéve: mintegy 2 millió eurót szánnak az új egység létesítésére. A cég ugyanis csak a soroksári áruházat bérli, a többi saját tulajdonban van. Így 2005 óta a Decathlon-beruházások összértéke meghaladta a 40 millió eurót, és ehhez járult az ősz óta működő hatvani logisztikai központ, amely egymagában 4 milliárd forintba került.

Hatvanban, az M3-as autópálya szomszédságában felépített 24 ezer négyzetméteres logisztikai központ háromnegyedét használják jelenleg, de lehetőség van további bővítésre is. Jelenleg ugyanis innen látják el a magyar mellett az öttagú romániai hálózatot is, amely év végére három áruházzal bővül. A jelenleg naponta 50 kamiont fogadó logisztikai központnak regionális ellátószerepet szánt a sportszergyártó és -forgalmazó Oxylane csoporthoz tartozó Decathlon, ezért a környező országok leányvállalatait is innen fogják ellátni áruval. Szlovákiában és Bulgáriában jövőre egy-egy áruházzal lép piacra a cég, azután pedig Horvátország és Ukrajna következik – ismertette Pósfai Gábor.

Ami a magyarországi hálózatbővítést illeti, utoljára 2009 végén nyílt új egység, igaz, akkor egyszerre négy is: Kecskeméten, Maglódon, Szombathelyen és Dunaújvárosban. Ugyanakkor bővítették négyezerről nyolcezer négyzetméteresre az elsőként, 2005 áprilisában nyitott egységet Budaörsön. Amint az ügyvezető igazgató elmondta, a Pécs, Szeged és Nyíregyháza lesz a következő célállomás, de a hoszszú távú terv szerint minden nagyobb városban lesz egy-egy Decathlon. A hat évvel ezelőtti piacra lépéskor 30 egység létrehozása volt a terv.

Valószínűleg a válság miatt szűnt meg fél év után – tavaly tavasszal, szép csendben – az ugyancsak a Oxylane csoporthoz tartozó sportdiszkontlánc, a Koodza első három magyarországi áruháza. A Koodza diszkontok eredményessége ugyanis elmaradt a Decathlon áruházak teljesítményétől.

A Decathlon a városszéli bevásárlóközpontok környékén épít áruházakat, a Koodza viszont bérelte az ezer négyzetméteres egységeket. A kevés eladóval dolgozó Koodzát azért találták ki, hogy alacsony működési költsége révén olcsóbb lehessen versenytársainál. Az első három áruház Tökölön, Érden és Hatvanban nyílt 2009 őszén, ám az üzletek vonzáskörzete nem volt elegendő a fennmaradáshoz. A főváros belterületén meg sem próbálkozott a Koodza, arra hivatkozva, hogy ritka az egyben kiadó ezer négyzetméteres ingatlan, és hogy nem is lehetne kigazdálkodni a bérleti díjat a tervezett alacsony fogyasztói árszintből.

Az év végétől egy kelet-közép-európai informatikai szolgáltató központ is létesül majd a cég budaörsi központjában. A magyar mellett a cseh, román, német, brit és török áruházak informatikai támogatását végző központba olyan számítástechnikusokat keres a cég, akik az angol mellett az illető országok nyelvét – akár a csehet, románt, törököt – is jól ismerik, hogy az ottani alkalmazottak informatikai gondjaiban segíteni tudjanak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.