A gigalinerek 25 méter hosszú, 44 tonnás kamionok, amelyek több, egymáshoz kapcsolt szerelvényt vontatnak. Ezek a monstrumok egyelőre főleg az Egyesült Államokban és Ausztráliában közlekednek, az európai államok eddig nem látták szívesen őket, leszámítva Svédországot, Finnországot és Hollandiát.
A helyzet azonban változhat, hiszen rövidesen hét németországi tartományban megkezdődik a gigalinerek tesztelése. Az autógyártók, például a Renault, azzal érvelnek, hogy az óriáskamionok nagyobb szállítási kapacitásuknak köszönhetően kevesebb útból megoldják ugyanazt a szállítási feladatot. A német rendőr szakszervezet viszont rossz ötletnek tartja a tesztelést, mivel szerintük az utak nem viselnek el ekkora terhelést és az autósok sem szoktak hozzá azzal, hogy óriáskamionokkal osszák meg az autópályákat. Szintén ellenzik a tervet a vasút képviselői, mivel a projekt szerintük indokolatlan versenyelőnyt nyújt a teherautók számára a vasúti szállításal szemben.
A Frankfurter Rundschau összefoglalója szerint a szövetségi kormányzat azzal növelte a felháborodást, hogy rendkívüli jóváhagyással engedélyezte a kamionok tesztelését, ezzel megkerülve a Bundesratot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.