A Google Facebook-konkurenciája a várakozásokon felül bővül – számol be a Finantial Times Deutschland. Jó egy hónappal a rajt után 25 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet – a comScore július 24-dikei adatai szerint. Ez a piackutató becslései szerint naponta csaknem egymillióval bővül. Csak összehasonlításképpen: a Facebook-nak három évre volt szüksége arra, hogy ezt a számot elérje, a Twitter-nek pedig 30 hónapba.
A legtöbb felhasználót – több mint 6 milliót - az Egyesült Államokban regisztráltak, 3,6 milliót Indiában és több mint 920 ezret Németországban. A Google korábbi vezérigazgatója Eric Schmidt egy szakmai konferencián úgy vélte, többször sajnálta azt, hogy a Google nem lépett idejében a közösségi hálózatok fejlesztésének irányába. Ahogy fogalmazott: „Tudtam, hogy valamit tennem kell, de nem tettem meg”.
A Google-nak azért nincs miért szégyenkeznie, tekintve, hogy az IT óriás által fejlesztett mobilszoftvere a legtöbb kutatási eredmény szerint is már csaknem minden második okostelefonon fut. Az Androidot támogató mobiltelefonok adták a legutóbbi negyedéves szállítások 48 százalékát. A mintegy 52 millió darabos tétel éves összehasonlításban négyszeres növekedést jelent. Az Androidot ugyanis számos egyébként is nagy kapacitású gyártó használja: egyebek mellett a Samsung, a HTC, a Motorola, az LG, a SonyEricsson és a ZTE.
A Canalys felmérése szerint a vizsgált 56 országból 35-ben piacvezető a Google mobilszoftvere, amelyet szorosan az Apple iOS követ. A nagy siker sokaknak szúrja a szemét: az Oracle bíróságon támadta a Google-t, a vád szerint a szoftveróriás szabadalmi jogokat sértett az Androiddal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.