A népszerű zenész és tévés személyiség, Hajós András mért ki fröccsöket a megjelenteknek egy pénteken Budapesten megtartott rendezvényen, amellyel az idén is útjára indították az úgynevezett Fröccsbuszt. Az összesen 60 millió forintból megvalósuló kampány célja, hogy népszerűsítse a magyar borból készíthető fröccsöket, és – Tóth Gedeon, az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai tanácsadójának megfogalmazása szerint – leválassza a fröccsről a hozzá kapcsolódó, sokakban még mindig élő negatív konnotációkat.
A bormarketingszempontból támogatható kampány kissé megkésett a lapunknak név nélkül nyilatkozó borászok szerint. A Fröccsbusznak az idén is az ország nagy fesztiváljait kellene végigjárnia, ám ezek közül a legtöbb már lezajlott, igaz, a legnagyobb, a Sziget még hátravan.
A bormarketing szervezeti hátterének tavaly novemberi átszervezése óta eltelt hónapokban javarészt a Vidékfejlesztési Minisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Bormarketing Bizottság közti egyeztetések történtek, csak kora nyárra sikerült kiírni a pályázatokat. Bár a korábbi években más szervezeti rendszerben is voltak késlekedések, tavaly például még négy borszerdaalkalom volt országszerte, a kampány 2010 áprilisi kiírása után. Az idei késés miatt a főétel mellé magyar bort fél áron kínáló éttermi akcióra már csak két napon kerülhet sor ősszel. Újdonság azonban az idén először kiírt alföldi borokat népszerűsítő pályázat.
Sokat lendítene a bormarketing ügyén, ha a borászok aktívabbak lennének, és létrejönne egy szakmaközi szervezet. A jelenlegi kormány megtesz mindent, hogy elősegítse az ügyet, de a szakmára is szükség lenne – nyilatkozta lapunknak Tornai Tamás. A Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének elnöke hozzátette: a borásztársadalom nem kontrollálja eléggé a pénzek elköltését. Belefáradtak a borászok az elmúlt években a bormarketinggel kapcsolatos problémákba. A szakma nem ismeri a részleteket, hogy mekkora keret áll rendelkezésre bormarketingcélokra, és hogy pontosan mire megy a pénz – teszi hozzá az elnök.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.