„Az idei Sziget Fesztivál költségvetése meghaladta a 3,2 milliárd forintot, az előzetes összesítések szerint azonban a bevételek nem érik el a 3 milliárdot, így 2011-ben az elmúlt évektől eltérően veszteséggel zárt a rendezvény” – tájékoztatta lapunkat Gerendai Károly főszervező, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója.
Elmondása szerint jelentősen növelte a kiadásaikat a nulladik napi Prince-koncert – ennek költsége információink szerint meghaladta a 220 millió forintot –, a fővárosnak fizetett mintegy 50 milliós közterület-használati díj, valamint a megnövelt biztonsági intézkedések költségei. Gerendai Károly elmondása szerint az idei veszteség nagy része annak tudható be, hogy a várakozásaikhoz képest jóval kevesebben váltottak jegyet a Prince-koncertre; ezt egyrészt a rendkívül feszült világgazdasági helyzettel, a svájci frank szárnyalásával magyarázta, amely érzékenyen érintette a fesztivál célközönségét, valamint azzal, hogy csupán pár héttel a rendezvény kezdete előtt tudták bejelenteni a koncertet.
A főszervező elmondása szerint sikeresnek bizonyult a CityPass karszalag – a „szigetelőknek” értékesített fővárosi szolgáltatáscsomag, amely többek közt BKV-bérletet, ingyenes fürdőbelépőt és egyéb kedvezményeket tartalmaz –, ebből a szombati adatok szerint már több mint 80 millió forint értékben adtak el. A fővárossal kötött megállapodás értelmében összesen legalább 100 millió forint összeget kell a CityPass-értékesítésből befizetniük Budapest költségvetésébe. Gerendai Károly pozitív fejleményként értékelte azt is, hogy 2011-ben a Sziget Fesztivál esetében is – csakúgy, mint az egy hónappal korábban megrendezett soproni VOLT Fesztiválnál és a zamárdi Heineken Balaton Soundnál – nőttek a szponzorációs bevételek.
Előbbi két fesztivál eredményeivel együtt egyébként ez évben is nyereséges lesz a szervező Sziget Kft. Szintén sikeresnek ítélte a főszervező a MetaPay Fesztiválkártya bevezetését is – az idén először csak ezzel az eszközzel lehetett fizetni a fesztiválon –, bár konkrét adatokat arról még nem tudott mondani, hogy mekkora forgalom bonyolódott le általa a rendezvényen.
Kérdésünkre, hogy mekkora lehet az az összeg, amelyet nem költöttek el a kártyákról a fesztiválozók, egyben nem is igényeltek vissza, így az a szervezőkre szállt, azt mondta, hogy a két másik fesztivál tapasztalatai alapján elenyészőnek mondható. „Ez gyakorlatilag a kártyák gyártási költségének a harmadát fedezi – azokat ugyanis ingyen biztosítottuk a vendégeknek” – közölte.
Bár a Sziget Kft. az idén is nyereséges lesz, a Sziget Fesztiválnak a reméltnél rosszabb eredménye kérdésessé teszi a cég tervezett régiós terjeszkedését. Gerendai Károly lapunknak elmondta, hogy mivel nem sikerült kellő tartalékot képezniük, ezért már 50 százaléknál kisebb esélyt lát arra, hogy a jövő nyáron Horvátországban is rendezzenek fesztivált. „Semmiképpen sem szeretnénk kockáztatni a hazai rendezvények sikerét azzal, hogy meggondolatlanul vágunk bele egy új, több százmillió forintos költségvetésű fesztivál megszervezésébe” – indokolta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.