BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itthon megy a névre szóló reklám

A magyarok kedvezőbben ítélik meg a közvetlenül címükre kapott online reklámokat, mint az európai átlag. Ha egy cég vagy intézmény információkat e-mailben, névre szólóan küld, akkor azáltal értékesebbé válik a reklám a magyarországi címzettek többségének szemében – többek között ezt tárta fel a Nielsen 55 országban végzett felmérése.

Ha valamilyen honlapra látogat vagy interneten keresztül vásárol valamit, és utána ilyen alapon e-mailben kap hirdetést, akkor tízből hat magyar (58 százalék) számára fontosabbá válik a reklám, mert személyesen neki szól.

Azon kívül úgy véli 53 százalék, hogy így ingyen juthat olyan információkhoz, amelyekért máshol esetleg fizetnie kellene. „Könnyebbé teszik az életemet az e-mail címemre érkező hirdetések” – mondja a magyar válaszadók 49 százaléka. Azok aránya 62 százalék, akik akkor veszik örömmel a neten kapott hirdetéseket, ha bármikor lemondhatják, és a küldő cég törli őket a címlistájáról.

Ettől eltérően a vizsgált 28 európai ország internethasználói visszafogottabban viszonyulnak az online reklámokhoz. A leginkább pozitívan abban az esetben nyilatkoznak az online hirdetésekről – földrészünkön a megkérdezettek átlag 46 százaléka –, ha fennáll a lehetősége, hogy lemondják őket, címüket pedig leveszik a címlistáról.
Az európai átlag harmada (35 százaléka) szerint értékelődik fel a hirdetés azáltal, hogy névre szól. Az életet pedig csak 41 százalék számára könnyíti meg. Az informálódás ingyenes voltát földrészünk vizsgált országaiban a válaszadók 43 százaléka tartja előnyösnek.

A magyarok 49 százalékos arányánál többen gondolják, hogy a nevükre kapott reklámok könynyebbé teszik az életet a letteknél, az oroszoknál, a törököknél és az ukránoknál. Ennél a szempontnál különösen alacsony viszont a dánok 15, a svédek 19 és a finnek 23 százalékos aránya.

Azzal kapcsolatban, hogy az online küldés felértékeli a hirdetési információkat a címzett számára, a magyarországi 58 százalék Európában a második legnagyobb arány. Ezt a szempontot pozitívan legkisebb arányban a svájciak (14 százalék), németek (17) és osztrákok (18) ítélik meg. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.