A magyarországi mobilfrekvencia-tender megjelenésének másnapján az első cég már meg is vásárolta az induláshoz szükséges dokumentumot – hangzott el az árverési eljárást lebonyolító Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) sajtótájékoztatóján. Aranyosné Börcs Janka főigazgató a bejelentés kapcsán emlékeztetett, hogy Magyarországon tíz éve nem volt érvényes frekvenciapályázat. (A 2008-ban meghirdetett legutóbbi eredménytelenül zárult.) Az elmúlt hónapokban megszülettek azok a jogszabály-módosítások – köztük a fejlesztésösztönző új frekvencia-díjszabási rendelet –, amelyek megnyithatják a kaput egy teljesen új szakmai szereplő előtt.
Az NMHH kétfordulós árverési eljárást hirdetett a 900 MHz-es sávban jelenleg szabad 10,8 MHz-nyi frekvenciablokkra, amelyből az A blokkot megtestesítő 5 MHz-nyire csak az újonnan jövő pályázhat. „Vele kapcsolatban elvárás, hogy szakmai szereplő legyen, komoly tőkeerővel, átlátható tulajdonviszonyokkal, és tényleg akarjon hálózatot építeni” – húzta alá a főigazgató. A kiírás a frekvenciákkal való üzletelést oly módon kívánja kizárni, hogy a nyertes három évig nem adhatja el a megszerzett sávot, egy éven belül el kell kezdenie a hálózat építését, amellyel 2014 végére el kell érnie az öszszes harmincezer lakosúnál nagyobb hazai települést.
Kolláth Gábor, az NMHH infokommunikációs erőforrások divíziójáért felelős főigazgató-helyettes lapunk kérdésére nem zárta ki, hogy az új pályázók között állami cégek is indulhatnak, hiszen a kiírás csak a jelenlegi piaci szereplőket nem engedi be ebbe a körbe. Egy néhány hónapja nyilvánosságot kapott elképzelés szerint az állam a saját vállalatainak a gerinchálózatával teremthetné meg a negyedik szolgáltató hálózatának az alapját, amelyet aztán virtuális (hálózatot nem építő) üzemeltetőknek adna bérbe.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.