BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már az Ikeát is hamisítják Kínában

Tetőfokára hágott a kínai hamisítási hullám. A távol-keleti ország dél-nyugati felén fekvő Kumming városában egy több ezer négyzetméteres áruházban egy az egyben az Ikea által kitalált áruházi koncepció köszön vissza, csak éppen kínai feliratokkal.

Berendezett kiállítótér, minimalista fapadok, mindenütt domináló sárga és kék szín, miniatűr ceruzák, minimalista dizájn, önkiszolgáló étterem – nem, nem egy Ikea-áruházban vagyunk,hanem Kína legújabb „találmányában”, a Furniture 11-ben találjuk e jegyeket. A távol-keleti ország gyakorlatilag ugrott egyet a hamisított luxustáskák óta, s egészben egy sikeres szolgáltatási koncepciót másolt le.

A Booz&Co. kiskereskedelmi szakértője Adam Xu szerint ez egy új jelenség a Távol-Keleten, eddig ids számos hamis termék, DVD, táska, cipő került forgalomba, s mosta a kínaiak a nyugati szolgáltatási-koncepciókat is lemásolják. A márkák azonban sokkal többet takarnak, mint egyszerű logót a termékeken. A legtöbb vállalat milliókat ölt márkaépítésbe, s abba, hogy megvédje saját ötleteit. A múlt hónapban egy amerikai blogoló váltott ki óriási médiavihart azzal, hogy Kumming városában egy hamis Apple márkaüzletet mutatott be. Amely fű alatt szerzett iPhone-t, MacBook-ot és egyéb Apple-sikerterméket forgalmazott.

A Reuters elemzése szerint a „hamis” üzletek, áruházak azt mutatják, hogy az olyan kieső városokban is kiéheztek a kínaiak a nyugati-kultúrát reprezentáló üzleti megoldások iránt, mint az Ikea, vagy az Apple. A probléma azzal van, amikor ezeket az igényeket hamis termékekkel próbálják kielégíteni, így a vásárlókban esetleg rossz kép alakul ki az adott márkáról, úgy, hogy ezt még a valós márkatulajdonos még befolyásolni sem tudja.

Az Ikea-koncepciót másoló Furniture 11-nél nem kívántak válaszolni a Reuters megkeresésére. A svéd vállalatnál úgy válaszoltak, egy egész csapat dolgozik a szellemi jogok védelmén, s mint az egyik legnagyobb bútoráruház, fontosnak tartják a szabadalmi jogok betartását. A svéd áruházlánc kilenc egységet üzemeltet a távol-keleti országban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.