Berendezett kiállítótér, minimalista fapadok, mindenütt domináló sárga és kék szín, miniatűr ceruzák, minimalista dizájn, önkiszolgáló étterem – nem, nem egy Ikea-áruházban vagyunk,hanem Kína legújabb „találmányában”, a Furniture 11-ben találjuk e jegyeket. A távol-keleti ország gyakorlatilag ugrott egyet a hamisított luxustáskák óta, s egészben egy sikeres szolgáltatási koncepciót másolt le.
A Booz&Co. kiskereskedelmi szakértője Adam Xu szerint ez egy új jelenség a Távol-Keleten, eddig ids számos hamis termék, DVD, táska, cipő került forgalomba, s mosta a kínaiak a nyugati szolgáltatási-koncepciókat is lemásolják. A márkák azonban sokkal többet takarnak, mint egyszerű logót a termékeken. A legtöbb vállalat milliókat ölt márkaépítésbe, s abba, hogy megvédje saját ötleteit. A múlt hónapban egy amerikai blogoló váltott ki óriási médiavihart azzal, hogy Kumming városában egy hamis Apple márkaüzletet mutatott be. Amely fű alatt szerzett iPhone-t, MacBook-ot és egyéb Apple-sikerterméket forgalmazott.
Az Ikea-koncepciót másoló Furniture 11-nél nem kívántak válaszolni a Reuters megkeresésére. A svéd vállalatnál úgy válaszoltak, egy egész csapat dolgozik a szellemi jogok védelmén, s mint az egyik legnagyobb bútoráruház, fontosnak tartják a szabadalmi jogok betartását. A svéd áruházlánc kilenc egységet üzemeltet a távol-keleti országban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.