A Tesco nyolc évnyi piaci jelenlét után hagyja el Japánt, az ING elemzői szerint a döntés pozitív, hiszen ezzel javul a lánc könyv szerinti eredménye. A japán üzletág a múlt évben nullára hozta ki eredményét és mindössze 1 százalékot jelentetett a csoport értékesítéseiből.
A kivonulást John David Roeg és Jan Meijer pozitívan értékeli, hiszen ez számukra azt jelzi, hogy Philip Clarke vezérigazgató képes kemény döntéseket is meghozni, hogy megváljon a szükségtelen tevékenységi köröktől. Az ING elemzői a Telegraph-nak nyilatkozva hozzátették: remélik, ez azt jelenti, hogy a Fresh & Easy szekciót is leépíti a Tesco, amennyiben az nem bizonyul nyereségesnek.
Hasonló véleményt fogalmazott meg Kate Calvert is, aki szerint, bár a japán üzletánc eladása eredmény szempontjából szinte lényegtelen, szimbolikus lépésnek tekinthető. Az elemző hozzáteszi, hogy Japán notórius nehéz piac, ahogyan ezt a Wal Martnak is tapasztalnia kell, nem beszélve a Carrefourról, amely 2005-ben hagyta el az országot azzal, hogy az ottani üzleteit becserélte a Tesco tajvani egységeire.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.