A közös vállalat több mint 20 százalékos világpiaci részesedéssel piacvezető lesz a kis- és középméretű LCD panelgyártásban. A három japán elektronikai vállalat a dél-koreai és tajvani cégek által támasztott intenzív konkurenciával, versenyképességük megőrzésének szükségességével indokolták döntésüket.
Az LCD panelek világpiacán a dél-koreai és tajvani vállalatok a tévékészülékekhez szükséges nagyméretű képernyők terén a japán vállalatok piaci részesedését már 10 százalék körülire szorították vissza. A kis- és középméretű LCD panelek piacán azonban a japán vállalatok részesedése még 40 százalék körül van.
Mint arról beszámoltunk, a dél-koreai LG immár másodszor csökkentette a jövő évre vonatkozó beruházási és befektetési (capex) előirányzatát, miután a mobilkészülékek növekvő népszerűségével párhuzamosan jelentősen visszaesett az LCD televíziók eladás.
A második negyedévben rekord alacsony, mindössze 6 százalékos növekedés produkált az LCD televíziók értékesítése világszerte és a folyamat az év második felében is tart majd. Ezt jelzi, hogy a világ vezető televíziógyártói, köztük az LG mellett a Sony és a Samsung is csökkentik az éves értékesítési terveiket és az árakat is. A 40-42 hüvelykes képátlójú LCD panelek árai 10 százalékkal estek vissza ebben az évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.