Októberben érkezik az amerikai kereskedőkhöz a Z4 roadster és az ötös széria, mindkét típust a kisebb, négyhengeres motorral is forgalmazza a BMW. A müncheni autógyártó a későbbiekben még több négyhengeres modellt dob piacra az Egyesült Államokban a TwinPower turbófeltöltővel. Jim O’Donnell, a BMW amerikai üzletágának vezetője nem csinál nagy ügyet abból a tényből, hogy a cég tizenkét év után vezeti be ismét a kisebb motorokat.
A Bloombergnek nyilatkozva a menedzser úgy fogalmazott: 1999-ben a négyhengeres motorok még nem nyújtották azt a teljesítményt, amit a hathengeresek és így nem fértek bele a BMW imázsába. Mostanra viszont a technika annyit fejlődött, hogy ez nem annyira lényeges kérdés.
A BMW a német riválisokat; a Daimler, a Volkswagent és az Audit követi a négyhengeres modellek amerikai bevezetésében, miután az Obama-kormány jelentős csökkentést ír elő a cégek átlagos üzemanyag-fogyasztása terén. Eszerint 2016-ra 6,6 literre, 2025-re 4,3 literre kell csökkenteni az átlagfogyasztást.
A szabálysértésért kemény szankció jár: a limit feletti fogyasztást beszorozzák az értékesített autók számával, így ha egy cég például 11 literrel lépi túl a megengedett fogyasztást, akkor 200 ezer eladott autó után 220 millió dolláros bírságot fizet. A német luxusautó-gyártók egyébként eddig is fizettek bírságokat a szabályok megszegése miatt, de most, hogy a takarékossági követelmény a kétszeresére emelkedik, az elemzők szerint kénytelenek lesznek betartani az előírásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.