Peter Spuhler az Aargauer Zeitung pénteki számában utalt arra, hogy a mintegy 2.500 fővel dolgozó svájci üzemek 2013 közepéig jól el vannak látva megrendelésekkel, utána viszont újakra lenne szükség.
Ha azonban időközben a cég termékei túl drágák lennének az erős frank miatt, akkor "a legrosszabb esetben leépítést kell végrehajtanunk Svájcban" - mondta a lapnak a tulajdonos.
Spuhler elmondása szerint a Stadler járművek ára több mint 30 százalékkal ment fel egy év alatt. Most a két-három évvel ezelőtt beérkezett megrendeléseket elégítik ki, akkor egy euró 1,50 svájci frankot ért, most 1,13 körül van az árfolyam. Mivel sok ügyfél euróban fizet, a cég komoly bevételkiesést szenved el.
A Stadler 2005-ben hozta létre magyarországi leányvállalatát. A magyar vasúton 60 FLIRT motorvonat fut, Pusztaszabolcson karbantartó, Szolnokon gyártóbázisa működik. A Stadler Magyarországon Szolnokon eddig 6,7 milliárd forintot, Pusztaszabolcson 2,3 milliárd forintot fektetett be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.