BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ahol tud, terjeszkedik az Orangeways

Új profilok indításával, szolgáltatásai bővítésével, önmaga átszervezésével és a versenyben való még intenzívebb részvétellel reagál az Orangeways magánbusztársaság arra, hogy az erős svájci frank a mélybe nyomta 2010-es eredményeit. Máris látszik a meghozott intézkedések eredménye.

Októberben szállodát nyit az Orangeways Zrt., amely a VT-Transman után a második legnagyobb árbevételű hazai magánbusztársaság. A kényelmi buszos szolgáltatásokra összpontosító, 79 járművel dolgozó cégnek a hotelvállalkozás csak egy, bár hatalmas lépés azok közül, amelyeket új stratégiája jelölt ki.

A váltás a működési körülmények romlása miatt vált szükségessé. „Buszainkat 2007-ben svájcifrank-alapú lízingben vettük, egy jármű 100 millió forintba került. Akkor 160 forinton állt a frank árfolyama, most 230-on” – magyarázta lapunknak Kovács Miklós vezérigazgató, miért nem tudta tavaly csökkenteni a veszteségeit az általa vezetett cég. A másik fő ok a gázolaj vártnál sokkal nagyobb drágulása volt.

A mintegy félmilliárd forintos mínusz annak fényében még nagyobbnak számít, hogy a kft. 2010-re csak 1,2 milliárdos bevételt várt. Az, hogy mégis kétmilliárdot ért el, hogy a bevétel azóta is folyamatosan nő – júliusban csak a külföldi járatokon rekordszintet, 120 millió forintot ért el –, s hogy már a cash flow-ja is pozitív, az a franksokkra reagáló intézkedéseknek köszönhető. (A hazai tulajdoni hátterű társaság szerencséjére rugalmasak a finanszírozói is, például hitelkonstrukciói átalakításával, átütemezésével segítették.)

„Átstrukturáltuk a társaságot. Holdingszervezetet alakítottunk ki, amelyen belül komoly belső piacot hoztunk létre” – mondta Kovács Miklós. Az Orangeways külön céget alapított például a járművizsgáztatásra, amely külső megrendeléseket is felvesz. Megszervezte saját karbantartó bázisát, ami megint csak olyan költségcsökkentő és hatékonyságjavító intézkedés volt, amely révén külső megbízásokhoz is juthat. A harmadik nagy lépés az utaskényelem további növelése volt. Ma már a társaság minden szolgáltatása – tehát a jegyvásárlás és az utasbiztosítás beszerzése – is hozzáférhető az interneten, a cég még saját energiaitallal, a narancsszínű Orangeways Energy Drinkkel is kínálja az utasait.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.