Az újonnan csatlakozott EU-államok legjobb gyárának minősítette a Produktion német üzleti magazin és az A.T. Kearney tanácsadó cég a Henkel Magyarország körösladányi egységét – érzékelteti a társaság törekvéseit Fábián Ágnes ügyvezető igazgató. A gyár az esetleges nehezebb időszakokon azzal képes úrrá lenni, hogy rendkívül gyorsan át tud állni különböző termékek gyártására, kis szériákban is, és költségtakarékossági intézkedést is bevezettek. Az idén egy 750 millió forintos fejlesztést hajtottak végre, ennek keretében egy új gyártósort helyeztek üzembe, ahol egy új terméket állítanak elő.
A Henkel ragasztógyártásának kapacitásnövelését úgy oldotta meg, hogy váci gyárát egy zöldmezős beruházással épülő üzembe költözteti a Tatabánya–Környe Ipari Parkban. A termelés folyamatosan áthelyeződik oda, a vácin kívül egy angliai és egy lengyel üzem is áttelepül Környére. Az új gyárban és a hozzá tartozó logisztikai központban nyolcvan munkahely létesül. Fábián Ágnes elmondta, hogy a Henkel Magyarország mindhárom üzletágában – mosó- és tisztítószerek, kozmetika, adhesives technologies (ragasztástechnológiák) – a forgalom a terveknek megfelelően alakul az idén. A mosó- és tisztítószerek zsugorodó piacán szerény növekedés mutatható ki az első fél évet tekintve, a kozmetikai területen viszont öt éve határozott bővülés tapasztalható, amely az innovatív termékeknek tudható be.
A fodrásztermékekkel foglalkozó divízió további piaccsökkenéssel számol, és ez ellen eddig kiaknázatlan piacokra való betöréssel, valamint innovatív termékekkel lépnek fel. A ragasztástechnológiák üzletága forgalomnövekedést ért el az idén. Az árversenyben komoly gondot okoz, hogy az alapanyagárak jelentősen emelkedtek, de ezt nem lehet teljesen a piacra hárítani. Az építőipari, szakipari termékek esetében még messze nem lehet arról beszélni, hogy a válságból kifelé menne az ágazat. A lakossági ragasztók piaca kiegyensúlyozottabb. A ragasztástechnológiák ipart ellátó divíziói is rendkívül gyorsan változó piaci körülmények között működnek. A partnereknél történő változások azonnal visszahatnak, de komoly csökkenés is tapasztalható például az elektronikai felhasználásra gyártott anyagok forgalmánál, ahol a terveket felülírják a partnerek radikális piacvesztései, költségcsökkentései. Az ipari területek közül a transzport és a fémipar fellendülése érezhető, s további bővülés várható a Mercedes-gyár elindulásával, valamint a General Motors- és az Audi-fejlesztésekkel. Bár a piac szűkülése a mosó- és tisztítószereknél már nem olyan nagy léptékű, mint ezt megelőzően, 2011 első fél évét nézve 8,8 százalékos csökkenés látható, ennek fele a fogyasztás további csökkenésének, másik fele pedig az alacsonyabb árszintnek tudható be. Sikeres termékkör viszont a gépi mosogatószereké, illetve a speciális mosószereké. Rövid távon a kozmetikai kategóriák jelentős részének további mennyiségi és értékbeli csökkenésére számít a Henkel, de középtávon ismét fellendülés várható.
A további szűkülés azzal jár együtt, hogy a vásárlók az akciós termékeket keresik, és megnö-vekedett a kereslet a nagyobb kiszerelésű áruk iránt. Elmondható, hogy a forgalom növekedése leginkább piacrészszerzéssel érhető el a telített környezetben – tette hozzá a szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.