BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiárusítanak a barkácsláncok - Mire számíthatunk?

Az öt magyarországi barkácslánc boldogan kiegyezne azzal a tendenciával, amelyről a kereskedelmi ágazat német szövetsége, a BHB (Bundesverband Deutscher Heimwerker-, Bau- und Gartenfachmärkte) azt írja: az első fél évben a vártnál kisebb, csupán 2 százalékos volt a forgalom bővülése.

A 9,49 milliárd eurós németországi árbevétel annak köszönhető, hogy az első negydév különösen erős volt, és a forgalom 3,3 százalékkal haladta meg a tavalyi első negyedévben elértet. Áprilistól azonban 1,1 százalékra mérséklődött a bevételnövekedés. A BHB összefoglalója szerint Németországban is megérezte a szakma az esős nyarat, amely aztán lefékezte a fejlődést: szinte az összes termékcsaládból kevesebb kelt el júniusban és júliusban, mint egy évvel korábban. A BHB azonban továbbra is fenntartja az év elején kiadott prognózisát, hogy a német barkácspiac 3 százalékkal bővül ebben az évben.

A magyar piacról nincsenek friss adatok, de információk szerint folymatosan esik a forgalom. A Praktiker piackutatása azonban azt mutatja, a vásárlók a megélhetés mellett a hiteleik törlesztésére fordítják jövedelmük jelentős részét, így az otthonszépítésre, barkácsolásra már kevesebb jut. Másrészt kiesett egy jelentős fogyasztói réteg is: az építőipari vállalkozások sem vásárolnak, hiszen megrendelések hiányában áll az egész iparág.

Az Euromonitor pedig azt írja, noha a barkácsolásnak és az otthoni bütykölésnek nagy hagyománya van Magyarországon, az áruházláncok forgalomesése a vásárlóerő folyamatos csökkenését mutatja. Emellett a szakmát az esős július, valamint a szeptemberi forróság is megtréfálta, amely visszavetette a vásárlásokat. Ezért egyes barkácsláncok bizonyos termékekre akár 60-80 százalékos árengedményt is adnak, hogy megszabaduljanak az el nem kelt készlettől.

A Praktiker például – a barkácsszektorban egyedülálló módon – aukciós portálok segítségével is árusítja kifutó termékeit. A Vatera és TeszVesz segítségével elsősorban azok az árucikkek találnak gazdára, amelyekből már csak 1-2 darab maradt a polcokon. A Praktiker több ezer terméket értékesített ily módon az elmúlt hónapok alatt.

Más a 20 ezer négyzetméteres megaáruházakat létesítő Bauhaus stratégiája: szünet nélkül figyelik a piaci árakat, sőt a versenytársak akcióit is, azzal a céllal, hogy az árakat folyamatosan a versenytársak árai alatt tartsák. A cég júniusban Maglódon nyitotta meg harmadik egységét. Mivel a főváros környéki lakosság válságtűrő képessége nagyobb, mint az ország többi részének, a Bauhaus helyzete stabil – tájékoztatta lapunkat a kereskedelmi vállalat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.