A magyar piacról nincsenek friss adatok, de információk szerint folymatosan esik a forgalom. A Praktiker piackutatása azonban azt mutatja, a vásárlók a megélhetés mellett a hiteleik törlesztésére fordítják jövedelmük jelentős részét, így az otthonszépítésre, barkácsolásra már kevesebb jut. Másrészt kiesett egy jelentős fogyasztói réteg is: az építőipari vállalkozások sem vásárolnak, hiszen megrendelések hiányában áll az egész iparág.
Az Euromonitor pedig azt írja, noha a barkácsolásnak és az otthoni bütykölésnek nagy hagyománya van Magyarországon, az áruházláncok forgalomesése a vásárlóerő folyamatos csökkenését mutatja. Emellett a szakmát az esős július, valamint a szeptemberi forróság is megtréfálta, amely visszavetette a vásárlásokat. Ezért egyes barkácsláncok bizonyos termékekre akár 60-80 százalékos árengedményt is adnak, hogy megszabaduljanak az el nem kelt készlettől.
A Praktiker például – a barkácsszektorban egyedülálló módon – aukciós portálok segítségével is árusítja kifutó termékeit. A Vatera és TeszVesz segítségével elsősorban azok az árucikkek találnak gazdára, amelyekből már csak 1-2 darab maradt a polcokon. A Praktiker több ezer terméket értékesített ily módon az elmúlt hónapok alatt.
Más a 20 ezer négyzetméteres megaáruházakat létesítő Bauhaus stratégiája: szünet nélkül figyelik a piaci árakat, sőt a versenytársak akcióit is, azzal a céllal, hogy az árakat folyamatosan a versenytársak árai alatt tartsák. A cég júniusban Maglódon nyitotta meg harmadik egységét. Mivel a főváros környéki lakosság válságtűrő képessége nagyobb, mint az ország többi részének, a Bauhaus helyzete stabil – tájékoztatta lapunkat a kereskedelmi vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.