A nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezet több éves tapasztalait felhasználva állította össze a kézikönyvet, amelyet reményei szerint több kormány és illetékes hatóság is használ majd a gyerek-fogyasztóvédelem terén. "A cégek dollármilliárdokat költenek arra, hogy a legkülönböző módszerekkel juttassák el a junk foodot népszerűsítő üzeneteiket a gyerekekhez. Ez a segédlet tömör, de jelentős előrelépés abban, hogy megmutassunk, hogyan próbálják a vállalatok befolyásolni a gyerekek étkezési szokásait" – fogalmazott Helen McCallum, a CI igazgatója.
A szervezet a kézikönyv példái között sorolja fel a KFC reklámját, amely utalványokat ígért azoknak a gyerekeknek, akik meghallják a kifejezetten az ő füleiknek szánt magas hangot a reklám sugárzása alatt. De szintén a negatív példák között találhat a Nestlé, a svájci konszern ugyanis egyik reklámjával azt sugallta, hogy jobban teljesítenek az iskolában azok a gyerekek, amelyek a Koko Krunch reggeliző pelyhet fogyasztják.
A CI egészségpolitikusoknak, fogyasztóvédelmi szervezeteknek és iparági érdekképviseleteknek küldte el az ingyenes segédletet, amelynek apropóját az ENSZ szeptember 19-i egészségügyi konferenciája szolgáltatja. Ma világszerte 170 millió iskoláskorú gyerek elhízott vagy túlsúlyos és 43 millióan már az iskolakezdés előtt is túlsúllyal rendelkeznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.