A Cellular News információi szerint az amerikai keresőóriás spanyol leányvállalata több helyi mobilszolgáltatóval is tárgyalt már hálózati kapacitásaik bérléséről. A napokban a Google több spanyolországi dolgozója is kapott egy speciális SIM-csomagot egy a saját arculatot mintázó kártyával. Ezt az alkalmazottak a cég fejlesztés alatt álló mobilos projektjeinek a tesztelésére használhatják a Google saját márkás Nexus One mobiltelefonjaiban, amelyben a kártyák behelyezése után – az interneten terjedő képek tanúsága szerint – a Google saját operátor logója jelenik meg.
A mobilpiacon már többször is próbálkozott a Google saját üzleti modellel. A már említett mobiltelefonját a szolgáltatókat megkerülve 2009 végén próbálta eljuttatni a végfelhasználókhoz. A kezdeményezés azonban nem volt sikeres az ügyfelek körében, így az amerikai cég kénytelen volt beadni a derekát, és maradt a régi bevált üzleti modellnél, vagyis az operátorokat is bevonta az értékesítésbe.
Nem ez az első eset, a tekintetben sem, hogy a Google-t hírbe hozzák az MVNO-üzlettel. Négy évvel ezelőtt hasonló hírek jártak a cég körül, akkor a célország Nagy-Britannia volt, a mobilszolgáltató partner pedig az O2 lett volna. Akkoriban azonban a keresőóriás még csak a weboldalán gyűjtötte volna az ügyfeleit.
Azóta azonban a saját mobilos operációs rendszerével, az Androiddal, valamint egy sor mobilinternet szolgáltatással – beleértve a mobilreklámot – felvértezve a Google erős pozíciót tudott magának kivívni mind az okostelefonok, mind a magas hozzáadott értékű szolgáltatások piacán. Az MVNO-üzlettel a Google meglovagolhatja Brüsszel azon tervét, amely lehetővé tenné a mobil ügyfeleknek, hogy roamingszolgáltatásra más operátort válasszanak.
Az amerikai keresőóriás képes lenne határokon átnyúló virtuális szolgáltatóvá fejlődni, kellően attraktív díjcsomagokkal.
A sokáig Európa-szerte is vitatott virtuális mobilszolgáltatás újabban ismét egyre több cég érdeklődését kelti fel, sőt az ezen a területen a hálózatbérlési ajánlatoknak masszívan ellenálló hazai operátorok is kezdenek nyitottabbá válni. Erre szolgál legfrissebb például a Tesco és a Vodafone 2012-ben induló közös vállalkozása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.