„Az ország nemcsak földrajzilag Afrika legnagyobb országa, hanem gazdaságilag is nagyon sokat ígér” – mondta Gerhard Riedmüller, a Liqui Moly exportvezetője. Mint a legtöbb országban, így Algériában sem tart fenn leányvállalatot, hanem hazai importőrökkel működik együtt. Algériában Zaim Bouslama személyében helyben, a Constantine-ban működő EURL Bouslama vállalatnál találtak egy erős partnert.
A forró klíma, valamint az európaihoz képest rosszabb minőségű üzemanyag még nagyobb követelményeket támaszt a motorolajokkal szemben. „Az itteni emberek is kívánják a kiváló minőségű motorolajokat. A jobb teljesítmény és a nagyobb védelem érdekében készek egy kicsivel többet áldozni rá, mivel semmivel sem lehet olyan sok pénzt megtakarítani, mint a motor károsodásának elkerülésével” – mondta Bouslama. A cég a motorolajokhoz hasonlóan az adalékanyagokat is kizárólag Németországban gyártja.
Néhány hónapja két autós folyóirat olvasói szerint is a Liqui Moly bizonyult a legkedveltebb olajmárkának. „A Made in Germany kifejezés minőséget jelent, és ez Algériában is igaz”– magyarázta Bouslama. A következő hetekben a szakember a forgalmazás megszervezésére koncentrál, hogy a termékek az egész országban kaphatók legyenek. A Liqui Moly gyártmányai a szomszédos Marokkóban már hosszú ideje megtalálhatók a piacon. „Az ottani üzlet nagyon jól működik, Algériában is ezt a sikert szeretnénk elérni. Arra számítunk, hogy három éven belül egymillió eurós forgalmat érünk el” – mondta el a tervekről Gerhard Riedmüller. Algéria után Új-Zélanddal és Egyiptommal újabb országok is a látómezőbe kerültek – tette hozzá.
A Liqui Moly 2010-ben 289 millió eurós forgalmat ért el. Ennek 40 százaléka exporttevékenységből származott. A kivitel legfontosabb célországa Oroszország, ezt követi Ukrajna, az Egyesült Államok és Kína. Az export mind fontosabb, mivel a németországi piac már telített. „Ezzel szemben más országokban nagyon nagy lehetőségeket látunk, így a külpiacainkon is szeretnénk eljutni olyan magasságokba, mint Németországban” – húzta alá a cég exportvezetője.
A cég több mint 4000 árucikkével ügyfeleknek teljes körű terméksorhoz való hozzáférést biztosít. A Liqui Moly saját laboratóriumaiban fejleszti és teszteli termékeit, melyeket kizárólag Németországban állítanak elő. A termékmarketinget a cég saját szervezésben végzi.
Világgazdaság-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.