A Hankook Tire Co. bejelentette, hogy hosszú távon el kívánja érni az évi 200 millió darabos termelési szintet és a 12 milliárd dolláros árbevételt. A dinamikusa fejlődő dél-koreai cég jelenlegi kapacitása 90 millió abroncs, amivel az idén ötmilliárd dolláros forgalmat érhet el – jelentette a Bloomberg hírügynökség Hyun Bum Cho pénzügyi vezérigazgatót idézve, aki elmondta: a Hankook 5-10 éven belül el kívánja érni a világpiac két legnagyobb szereplőjének, a Michelinnnek és a Bridgestone-nak elismertségét. A hírügynökség szerint a cél eléréséhez más vállalatok felvásárlására is szüksége lehet.
A Hankook Tire már két éve nyilvánosságra hozta azt a tervét, hogy 2015-re a Sumitomo és a Pirelli csoportot megelőzve a világ ötödik legnagyobb abroncsgyártójává lép elő. Az olasz csoport azonban nem adja meg magát: 300 millió eurót szán egy Argentinában 2014-ig felépülő teherautóabroncs-gyárra, és már most számít arra, hogy további 200 millióra lesz szükség a gyár kapacitásának későbbi bővítésére. A második beruházási szakasz révén a kapacitás megduplázódva elérheti az évi 1,4 millió darabot, és ezzel egymaga biztosíthatj a világcég teherautóabroncs kibocsátásának 13 százalékát. A Pirelli tavaly közel 100 millió dollárt fordított arra, hogy meglévő argentin gyárának SUV- és kishaszonjárműabroncs kibocsátását évi ötmillió darabra növelje.
A Hankook ugyanakkor arra büszke, hogy a válság-sújtotta 2009-es évben az egyetlen cég volt a szakmában, amelynek nem csökkent, sőt kifejezetten növekedett a rendelésállománya és a forgalma. Az idén is minden negyedévben növelte árbevételét, most pedig arról adott hírt, hogy az 1,055 milliárd euróra rúgó konszolidált harmadik negyedéves forgalom 23 százalékkal haladta meg az elmúlt év azonos időszakában elértet. Ezzel szemben azonban az üzemi eredmény 108,7-ről 81,1 millió euróra csökkent, aminek okáról azonban nem adott tájékoztatást a Hankook Tire Co.
Az idén a Hankook Tire több vezető autógyártóval kötött beszállítói szerződést, amelyek értelmében egyebek mellett a Ford Explorer, valamint a BMW csoporthoz tartozó Mini számára szállít gumiabroncsokat. A rácalmási Hankook-üzem is növelte gyári megrendelőinek számát. A csehországi Nosovicében lévő Hyundai, valamint a hannoveri Volkswagen gyár után két hónapja a a Kia Zsolnán lévő gyára számára is megkezdődtek a szállítások. A szlovákiai autógyárba koreai üzemeiből már eddig is szállított a Hankook, ám a nemrégiben létrejött megállapodásnak köszönhetően a szállítási idő a korábbi 45 napról mindössze 48 órára csökkent.
Éppen a szállítási idő csökkentésének szándékával építette fel, majd bővítette magyar leányvállalatát a dél-koreai világcég. A rácalmási üzem azon dolgozik, hogy a közvetlenül az autógyáraknak szóló abroncsgyártást a teljes termelés jelenlegi 10 százalékáról 20-25 százalékra növelje a következő évek során. A vállalat termelésének nagyobb részét ugyan a kereskedelemnek szállítja, de a csehországi Nosovicében lévő Hyundai 2008 októbere óta vásárol innen abroncsot.
A Volkswagen haannoveri haszonjármű gyárának beszállítója pedig 2009 májusában lett a társaság: Hannoverben a VW California, Caravelle, Multivan és Transporter modellekre szerelik a magyar gyárban készült abroncsokat. A nemrégiben befejezett gyárbővítés eredményeként augusztusban mindkét üzemegységében 17-17 ezer gumiabroncsot készít naponta. A már 165 ezer négyzetméteren termelő gyárkomplexum a tavaly őszre elkészült új, 58 ezer négyzetméter alapterületű gyáregységgel elérte teljes kapacitását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.