Az OMV Hungária Ásványolaj Kft. üzemi eredménye 2009-ben mínusz másfél, 2010-ben pedig már mínusz négymilliárd forint volt, hiába ért el folyamatosan növekvő árbevétele tavaly 251 milliárd forintot.
Az eladási tervre utalhat az is, hogy a cég Budapesten tavaly fokozatosan leépítették az elsősorban a töltőállomások gördülékeny működését segítő csaknem száz dolgozója harmadát, a számlázási, a könyvelési és a callcenter-szolgáltatás pedig átkerült a szlovák fővárosba. Igaz, Müller Zsolt, az OMV cseh, szlovák és magyar kúthálózati vezetője májusban még cáfolt. A költözésről azt mondta a Népszabadságnak, hogy annak ésszerűsítési okai vannak, s hogy „sem töltőállomás-értékesítéssel, sem -vásárlással nem foglalkoznak a korábbiaknál nagyobb mértékben”.
Mindazonáltal közelgő eladásokat valószínűsít az OMV honlapján egy hete ismertett 2021-ig szóló stratégia is, bár az érintett országok megjelölése nélkül. Eszerint a társaság 2014-ig egymilliárd eurónyi bevételt vár finomítói és értékesítési eszközök eladásából. Az üzletág megmarad, de kisebb súly jut majd rá, mostani jelentősége csak Ausztriában, Törökországban és Románáiban marad meg. (Románia a Mol egyik értékesítési célpiaca is Magyarország, Szlovákia és Horvátország mellett.)
Az OMV Magyarországon 174 töltőállomást üzemeltet, ezzel a piac harmadik legnagyobb szereplője. Ha egyben akarná eladni magyarországi hálózatát, akkor – a már most is nagy piaci súlya miatt – a Mol és a Shell kevésbé esélyes vevőnek tűnik, de ki sem zárhatók. A versenyhivatal ugyanis minden egyes tervezett fúziót külön-külön, sőt azon belül is szegmensenként vizsgál. Ha piaci erőfölény kialakulásától tart, akkor esetleg csak részleges felvásárlást engedélyez, vagy feltételeket szab az ügylethez.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.