A MÁV jórészt monopolhelyzetben lévő beszállítóktól vesz igénybe számos olyan szolgáltatást, amelynek maga a MÁV is szinte a kizárólagos vevője is, s amelyet korábban épp tőle szerveztek ki.
Így olyan kölcsönös függések alakultak ki az állami társaság és a beszállítói között, amelyekben az előbbinek nagyobb a kiszolgáltatottsága Szarvas Ferenc, a társaság vezérigazgatója szerint. A felsővezetékek karbantartására például 2010-re olyan ajánlatot kapott a tenderen a MÁV a piac két kizárólagos szereplőjétől, amelyek elfogadhatatlannak minősültek. Ezért erre az évre csak csökkentett szolgáltatási szerződés született, igaz, opcióval 2012-re is.
"Megvizsgáltuk a helyzetet és úgy döntöttünk, hogy a tevékenységet visszavesszük a pályavasút üzletághoz. Ezzel jövőre 2 milliárd forinttal olcsóbban jövünk ki, mintha lehívnánk az 5,4 milliárdos opciót" - magyarázta a vezérigazgató cége sajtótájékoztatóján. Vannak további előnyei is a lépésnek. Megállítható a szolgáltatás utóbbi időben tapasztalt minőségromlása (megszaporodtak a felsővezeték-szakadások), és visszakerült a csoporthoz egy számára amúgy is alapvető fontosságú, stratégiai tevékenység.
A munka visszaszervezése 2,5 milliárd forintos egyszeri beruházással jár, de az említett megtakarítás miatt hamar megtérül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.