A vezető kínai márkák értéke átlag 27 százalékot emelkedett az előző évhez képest, jelenleg kilenc kínai brand értéke haladja meg a 10 milliárd dollárt. Ezek közül több a globális piacon is esélyes, feltéve, hogy rászánja magát a külföldi terjeszkedésre. Ezek egyike a Wahaha, amely 4,4 milliárd dolláros márkaértékével a legnagyobb üdítőgyártó Kínában. Bár a márka erősen kötődik Kínához, a Business Insider szerint jó eséllyel terjeszkedhet világszerte.
Az 1991-ben alapított China Pacific Insurance Group 2007 óta jegyezhető a tőzsdén, 4,5 milliárd dolláros értéke mellett akár globálisan is sikereket érhet el. Száz éve működik, egyelőre mégsem ismert külföldön a Bank of Communications, amely már Tokióban, Szingapúrban és New York-ban is jelen van. Nem lesz nehéz terjeszkednie a Taobao online áruháznak, amelyet az Alibaba alapított és már nagy márkákat is forgalmaz egy külön aloldalon. Mivel az Alibaba egyre jobban terjeszkedik külföldön, a Taobao is eséllyel versenghet az olyan portálokkal, mint az Amazon. A Wuliangye viszont nehéz feladat előtt áll, hiszen a rizsből és kukoricából készített üdítőital márka teljesen idegen a nyugati világban, a kultúra specifikus termékek pedig nehezen hódítanak külföldön.
A 2002-ben alapított China Telecom már most a világ harmadik legnagyobb telekom cége, a hongkongi és a New York-i tőzsdén is jegyzik és már megkezdte a tapogatózást Európában, bár mozgásterét korlátozza, hogy többségi tulajdonosa a kínai állam. Lehetséges, hogy hamarosan kínai cigarettát is szívhatunk, a Chunghwa, a Sanghai Tobacco Group márkája ugyanis jelenleg a Hurun jelentés legértékesebb cigaretta márkája és még ha nem terjeszkedik tovább, akkor is a világ legnagyobb dohánypiacán erősíthet.
Kweichow Moutai – a fura nevű cég a Csing dinasztia idején népszerűvé vált italt, a Matoait gyártja, ami a második legnépszerűbb ital Kínában a már említett Wuliangye mögött, egyúttal a Hurun lista legértékesebb alkoholos üdítője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.