BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Wahaha és Taobao - Ezek a márkák hódíthatnak világszerte

A Business Insider a Hurun Kutatási Intézet által összeállított adatok alapján gyűjtötte össze azokat a márkákat, amelyek Kínán kívül, globális szinten is hódíthatnak.

A vezető kínai márkák értéke átlag 27 százalékot emelkedett az előző évhez képest, jelenleg kilenc kínai brand értéke haladja meg a 10 milliárd dollárt. Ezek közül több a globális piacon is esélyes, feltéve, hogy rászánja magát a külföldi terjeszkedésre. Ezek egyike a Wahaha, amely 4,4 milliárd dolláros márkaértékével a legnagyobb üdítőgyártó Kínában. Bár a márka erősen kötődik Kínához, a Business Insider szerint jó eséllyel terjeszkedhet világszerte.

Az 1991-ben alapított China Pacific Insurance Group 2007 óta jegyezhető a tőzsdén, 4,5 milliárd dolláros értéke mellett akár globálisan is sikereket érhet el. Száz éve működik, egyelőre mégsem ismert külföldön a Bank of Communications, amely már Tokióban, Szingapúrban és New York-ban is jelen van. Nem lesz nehéz terjeszkednie a Taobao online áruháznak, amelyet az Alibaba alapított és már nagy márkákat is forgalmaz egy külön aloldalon. Mivel az Alibaba egyre jobban terjeszkedik külföldön, a Taobao is eséllyel versenghet az olyan portálokkal, mint az Amazon. A Wuliangye viszont nehéz feladat előtt áll, hiszen a rizsből és kukoricából készített üdítőital márka teljesen idegen a nyugati világban, a kultúra specifikus termékek pedig nehezen hódítanak külföldön.

A 2002-ben alapított China Telecom már most a világ harmadik legnagyobb telekom cége, a hongkongi és a New York-i tőzsdén is jegyzik és már megkezdte a tapogatózást Európában, bár mozgásterét korlátozza, hogy többségi tulajdonosa a kínai állam. Lehetséges, hogy hamarosan kínai cigarettát is szívhatunk, a Chunghwa, a Sanghai Tobacco Group márkája ugyanis jelenleg a Hurun jelentés legértékesebb cigaretta márkája és még ha nem terjeszkedik tovább, akkor is a világ legnagyobb dohánypiacán erősíthet.

Kweichow Moutai – a fura nevű cég a Csing dinasztia idején népszerűvé vált italt, a Matoait gyártja, ami a második legnépszerűbb ital Kínában a már említett Wuliangye mögött, egyúttal a Hurun lista legértékesebb alkoholos üdítője.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.